Wioletta Rosołowska, LOreal Polska, o wpływie biznesu na środowisko podczas Szczytu Klimatycznego ONZ

Wioletta Rosołowska, L'Oreal Polska, o wpływie biznesu na środowisko podczas Szczytu Klimatycznego ONZ

Wkład biznesu, który obok rządów i samorządów oraz osób indywidualnych stanowi ważny element działań na rzecz ochrony środowiska, był głównym tematem panelu zorganizowanego przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju oraz United Nations Global Compact Network Polska: „Społeczna odpowiedzialność biznesu - przedsiębiorczość na rzecz Zrównoważonego Ekorozwoju”.

Uczestnicząca w panelu prezes L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie Wioletta Rosołowska przedstawiła ambicje klimatyczne Grupy L’Oréal, które zakładają uzyskanie neutralności węglowej placówek produkcyjnych, administracyjnych i badawczych do 2025 r. w odniesieniu do roku bazowego 2016.

Wioletta Rosołowska, prezes L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie:

Zmiany klimatyczne i ich konsekwencje, w szczególności zanieczyszczenie powietrza, stanowią nie tylko największe wyzwanie, ale realne zagrożenie dla nas wszystkich. Dlatego nasze ambicje klimatyczne powinny być większe. L’Oréal zwiększa swój wkład w realizację celów zrównoważonego rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych wzmacniając swoje zobowiązanie, by do 2025 r. placówki produkcyjne, administracyjne i badawcze stały się neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla

Aby jeszcze efektywniej redukować swój ślad węglowy, a jednocześnie wspierać konsumentów w podejmowaniu zrównoważonych wyborów, L’Oréal w 2017 r. poddał ocenie wszystkie wprowadzone na rynek kosmetyki (formuły oraz opakowania 2300 produktów) pod kątem ich wpływu na środowisko i społeczeństwo. Uzyskane informacje pozwoliły firmie udoskonalić 76 proc. nowych produktów tak, aby były one bardziej przyjazne ludziom i planecie.  Do 2020 r. 100% produktów firmy będzie miało lepszy profil środowiskowy lub społeczny.

Firma L’Oréal Polska otrzymała nagrodę "Architekta Rozwoju" za działania na rzecz wdrożenia Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce.

Jesteśmy bardzo dumni z tej nagrody, która potwierdza słuszność naszego głębokiego przekonania, że firmy powinny definiować swój sukces nie tylko w oparciu o efektywność finansową, ale również o wkład w przezwyciężaniu najważniejszych wyzwań środowiskowych i społecznych współczesnego świata, jak zmiany klimatu, niedobór zasobów, ubóstwo i nierówności społeczne

powiedziała Wioletta Rosołowska, odbierając nagrodę z rąk Ministra Inwestycji i Rozwoju Jerzego Kwiecińskiego oraz Javiera Cortez z UN Global Compact Cities Programme.

# Cytat tygodnia
 reklama