Michał Bednarek o wpływie mediów społecznościowych na segment perfumiarski

Michał Bednarek o wpływie mediów społecznościowych na segment perfumiarski

Wielkość światowego rynku perfum wyceniona w 2022 roku na 45,85 miliardów dolarów, w 2023 wzrosła do 48,05 mld dolarów. Analitycy Technavio przewidują dalszą wyraźną dynamikę wzrostu w tym obszarze, wskazując, że do 2028 roku jego wartość może zwiększyć się o niemal 20 mld dolarów! Przewiduje się, że znaczący wpływ na rozwój sektora perfum będą mieć media społecznościowe. Obecność na popularnych platformach zwiększa widoczność marki oraz zaangażowanie konsumentów, tworząc nienasycony popyt na różnorodne zapachy. 

Michał Bednarek, Senior Advocacy Manager YSL Beauty & Prada Beauty:

Ewolucja kategorii zapachów w mediach społecznościowych, zwłaszcza na TikToku, nabiera tempa, przechodząc na nowy etap zaawansowania i profesjonalizacji. Z jednej strony trend napędzają treści lifestyle’owe, w których użytkownicy platform tworzą treści inspirowane kompozycjami zapachowymi. Z drugiej strony ogromna potrzeba opinii, doradztwa, weryfikacji kompozycji zapachowych, ich trwałości czy zasad użytkowania wypromowała konta ekspertów perfumowych tworząc tzw. #perfumtoka (który na koniec 2023 zanotował na TikToku blisko 7 biliardów wyświetleń). Trend zauważalny jest nie tylko na poziomie globalnym, ale też lokalnym – w ostatnim roku możemy zauważyć wzrost ilości kont zajmujących się dotychczas niszową tematyką zapachów w Polsce.

źródło: FashionBiznes, Magda Posełek, “Klienci szukają wyjątkowości, personalizacji, prawdziwego kunsztu perfumiarzy jaki i autentyczności”
# Cytat tygodnia
 reklama