- Obniżenie podatku VAT dla branży usług beauty odciśnie swoje piętno również na producentach kosmetyków. Jako organizacja zrzeszająca producentów i dystrybutorów jesteśmy po części w łańcuchu wartości tego sektora, a produkty, które wytwarzamy, trafiają do salonów.
W rozmowie z ISB News.TV szefowa Kosmetycznych podkreślała, że w branży usług kosmetycznych można zauważyć wyraźny wzrost kosztów działalności gospodarczej, z uwagi na wzrost płacy minimalnej, większe wydatki za wynajem lokali czy media. Do tego wymogi regulacyjne również są coraz trudniejsze do spełnienia.
- Usługodawcy nie są w stanie odbić sobie tych wszystkich kosztów w cenach usług, ponieważ klienci nie wytrzymaliby presji cenowej. Żeby wyprzedzać pewne zjawiska, na przykład rosnącą szarą strefę w usługach, bardzo dobrym krokiem jest wprowadzenie 8 proc. VAT. To uwolni pewne zasoby na inwestycje i umożliwi pozostanie po legalnej stronie biznesu.
Podkreślała, że w sytuacji, gdy działalność usługowa jest stabilniejsza, producenci mogą liczyć na lepsze wyniki sprzedażowe kosmetyków profesjonalnych.