Łukasz Rychlicki, Alba Thyment, o miłości do muzyki

Łukasz Rychlicki, Alba Thyment, o miłości do muzyki

Uwielbia grunge, koncertuje ze swoimi zespołami, chciałby wystąpić z Paulem McCartneyem, wspiera młodych pianistów. Łukasz Rychlicki, prezes kosmetycznej firmy rodzinnej Alba Thyment, jednocześnie wokalista zespołów Man in The Box, LVTR, LukaTom i Wild Pig o swoich muzycznych pasjach mówił w wywiadzie dla "Forbesa".

Forbes: W portfolio rodzinnej firmy kosmetycznej, którą pan kieruje, jest coś, co nazywa się LVTR. To chyba bardziej preparat dla duszy niż dla ciała?

Łukasz Rychlicki, prezes Alba Thyment: To jedno z dwóch wydawnictw muzycznych, jakie ma w portfolio Alba Thyment.

A do czego firmie kosmetycznej potrzebna jest wytwórnia muzyczna?

Pierwszym projektem był album jednego z finalistów ostatnich edycji Konkursu Chopinowskiego. Cała nasza rodzina ma wielkie zamiłowanie do fortepianu. W 2015 r. niesamowicie zapadł nam w pamięć podczas konkursu Georgijs Osokins, bo grał utwory Chopina bardzo nowocześnie. Jego podejście od razu zagrało nam z ideą naszej marki. Alba1913 ma być połączeniem nowoczesności i daleko sięgającej tradycji. Jako producent kosmetyków tuż po finale konkursu zadzwoniłem więc do Georgijsa, żeby zaprosić go do nagrania płyty w auli poznańskiej Akademii Muzycznej.

Podchodzi pan do muzyki biznesowo czy to projekt wynikający z pana pasji?

Mnie projekt zrealizowany z Georgijsem bardzo dobrze współgra z wizją naszej marki. Kiedy zostaliśmy wytwórnią, miałem już jednak także swój projekt muzyczny. Stąd drugą płytą w portfolio Alby jest album „Moving sideways” zespołu LVTR – Elevator, w którym gram i śpiewam.

Macie toury po całym kraju. Jak radzi sobie z tym prezes kosmetycznej spółki?

Wspiera nas drugi wokalista z Wrocławia – taki był zamysł zespołu od samego początku.

Czuje się pan bardziej przedsiębiorcą czy, z braku czasu, nie do końca spełnionym muzykiem?

Obie działalności sprawiają mi wielką przyjemność. Nie wyobrażam sobie życia ani bez muzyki, ani bez tworzenia jako przedsiębiorca, bo do biznesu podchodzę jak do działalności twórczej. Cały czas poszukuję balansu.

źródło: Magdalena Lemańska, "Prezes ma głos", Forbes 11/2022, fot. FB/WildPig
# Cytat tygodnia
 reklama