Konrad Howard, Booksy: Skala firmy jest już naprawdę duża, ale nawet po dziesięciu latach działania mamy przeświadczenie, że dopiero zaczynamy

Konrad Howard, Booksy: Skala firmy jest już naprawdę duża, ale nawet po dziesięciu latach działania mamy przeświadczenie, że dopiero zaczynamy

Mamy 30 mln użytkowników, co daje pierwsze miejsce wśród aplikacji do umawiania wizyt, i w AppStore, i w Google Play. Nie tylko w USA, lecz także w 11 innych krajach – mówi Konrad Howard, współzałożyciel Booksy i anioł biznesu.

Gdyby ktoś teraz chciał przejąć Booksy, sprzedalibyście?

Mieliśmy różne propozycje… Uważamy jednak, że to my wygramy ten rynek. Przeprowadzamy akwizycje innych firm z naszej branży. W grę wchodzą też prywatne aspiracje. Chcemy zbudować coś, co będzie absolutnym numerem 1 na świecie.

A teraz jaką macie pozycję? Na jakim jesteście etapie rozwoju?

Jeśli chodzi o aplikacje na smartfony do rezerwacji usług beauty, to jesteśmy numerem 1 na świecie z większą liczbą użytkowników niż cała konkurencja łącznie. Natomiast w kategorii styl życia zajmujemy pierwszą lokatę w 11 krajach. Booksy znajduje się też często w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych aplikacji w USA i wielu innych krajach, wyprzedzając nieraz Pinterest, Google home, Tinder czy Facebook Messenger. Nie ma nas za to jeszcze na tak wielkich rynkach beauty jak Chiny, Korea Płd. czy Japonia, gdzie mamy silną konkurencję. Tak więc mamy jeszcze sporo do zrobienia.

Jakie macie plany rozwojowe na najbliższe lata?

Rozwijamy się bardzo szybko, osiągamy kilkakrotne wzrosty w skali roku. Jeśli teraz jesteśmy jednorożcem, a chcemy w ciągu kilku lat stać się dekacornem, to oznacza, że musimy szybko urosnąć dziesięciokrotnie.

W samej branży beauty mamy jeszcze kilka potencjalnie interesujących kierunków rozwoju. Jednym z nich jest product marketplace. Dzięki Booksy najwięksi producenci kosmetyków czy farb do włosów będą mogli skuteczniej dotrzeć do salonów ze swoją ofertą i zautomatyzować zamówienia. Z kolei dla 130 tys. salonów, gdzie Booksy jest podstawowym systemem operacyjnym, to wielka oszczędność czasu i kosztów przy uzupełnianiu produktów. Teraz wiele aktywności muszą robić sami handlowcy: spotykać się, wysyłać maile, wykonywać połączenia telefoniczne czy jeździć na spotkania. Chcemy iść podobną drogą jak Amazon, który zaczynał od książek, a potem dokładał kolejne cegiełki. Chodzi o pokrewne kategorie, które sprawią, że użytkownicy będą mieli szerszą ofertę w jednym miejscu.

źródło: Rzeczpospolita, 23/01/2024, Paweł Rożyński" „Współzałożyciel polskiego Booksy ujawnia: Celujemy w ponad 10 mld dol. wartości”.
na zdjęciu: założyciele Booksy - Konrad Howard i Stefan Batory
# Cytat tygodnia
 reklama