NielsenIQ: Branża beauty nie zwalnia tempa

NielsenIQ: Branża beauty nie zwalnia tempa

Claire Marty, wiceprezeska ds. globalnego rozwoju klientów, NielsenIQ:

„Pomimo coraz ostrożniejszego podejścia konsumentów do wydatków są oni mniej skłonni do ograniczenia wydatków na kosmetyki w porównaniu z innymi szybko zbywalnymi produktami, a 80% respondentów wskazuje, że zamierzają utrzymać lub zwiększyć poziom wydatków w tym obszarze. Jesteśmy świadkami nieustającego wzrostu popularności branży kosmetycznej na całym świecie, a wielkość sprzedaży w tym sektorze utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu we wszystkich regionach; w ciągu kolejnych dziesięciu lat ma wzrosnąć o kwotę rzędu 300 mld USD”.

Trendy oddziałujące na sektor kosmetyczny:

Czyste i zrównoważone produkty: Moda na zrównoważone piękono zyskuje na popularności, z naciskiem na etyczne pozyskiwanie surowców, ekologiczne opakowania oraz ograniczenie śladu węglowego.
Koncentracja na składnikach: Konsumenci skupiają się przede wszystkim na składzie produktów i wybierają je pod kątem listy składników. Interesuje ich nie tylko, co zawiera produkt, ale również czego w nim nie ma. Coraz większa grupa użytkowników priorytetowo traktuje efekty i skuteczność produktów, w mniejszym stopniu skupiając się na marketingu.
Polecenia: Znane osobistości, dermatolodzy i influencerzy wywierają wpływ na decyzje zakupowe dotyczące produktów kosmetycznych. Jednak część konsumentów znużona jest nadmiarem reklamy i promocji w mediach społecznościowych.
Personalizacja i inkluzywaność: Konsumenci coraz częściej wybierają marki odpowiadające ich indywidualnym potrzebom, zapewniające bardziej spersonalizowane doświadczenia. Widać większą uważność i ofertę producentów w ich propozycjach dla różnych grup społecznych, konsumentów o różnych typach i kolorach skóry.
Doceniony wellness: Konsumenci priorytetowo traktują swoje dobre samopoczucie, co prowadzi do zapotrzebowania na produkty wspierające zdrowie fizyczne, psychiczne i emocjonalne.
Luksus dla każdego: Ten trend w branży kosmetycznej stanowi dowód coraz większej dostępności produktów wysokiej jakości oferowanych w przystępnych cenach. Do demokratyzacji luksusu przyczyniają się marki oferujące produkty konkurujące z ofertą ekskluzywnych producentów oraz influencerzy stosujący porówniania typu "drogi kosmetyk" vs "tańszy zamiennik". 

źródło: NielsenIQ, wrzesień 2024

# Cytat tygodnia
 reklama