- Na początku 2017 r. rozpoczęliśmy proces odbudowy najstarszej w Polsce firmy kosmetycznej. Konsekwentnie poprawialiśmy wewnętrzne procesy, sytuację finansową, a w ostatnich miesiącach również odświeżyliśmy wizerunek naszych marek. Pracujemy nad zwiększeniem ich rozpoznawalności oraz dostępności. Jako jedyni mamy trzy mocne kategorie produktowe – kosmetyka biała, kosmetyka kolorowa oraz perfumy. Systematycznie poszerzamy asortyment o nowe linie oraz nowości, niedostępne do tej pory na rynku. Zintensyfikowaliśmy też działania marketingowe, między innymi zaprosiliśmy do współpracy influencerów – mówi Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.
Współpracę z markami z portfolio Miraculum podjęły znane i lubiane osoby ze świata show-biznesu, m. in. Maja Hyży. W promocji kosmetyków z portfolio firmy wzięli udział również między innymi Kuba Wojewódzki czy Tomasz Ciachorowski.
Spółka rozwinęła sieć sprzedaży stawiając na zdrową dywersyfikację w ramach trzech kanałów dystrybucji – sprzedaż tradycyjna (drogerie, sklepy osiedlowe), sprzedaż nowoczesna (sieci drogeryjne oraz dyskonty i hipermarkety) oraz sprzedaż internetowa (drogerie, perfumerie internetowe, platformy e-commerce m.in. Amazon, Kaola, T-mall oraz własny e-sklep).
- Zależy nam na jak największym zwiększaniu dostępności naszych produktów. Marki z portfolio Miraculum są obecne w największych sieciowych drogeriach, ale nie lekceważymy roli lokalnych dyskontów, co pozwala nam na dotarcie do starszego pokolenia klientów, przywiązanych do naszych brandów. O słuszności podjętych przez nas działań zarówno w zakresie marketingu jak i dystrybucji świadczą wzrastające w ostatnich miesiącach wyniki sprzedaży – argumentuje Ziemski.
Równolegle rozwijany jest również eksport. Firma celuje w co najmniej 30-40 proc. udział w sprzedaży. Ta część biznesu powinna rosnąć dzięki zawartym w ubiegłym roku umowom z partnerami z Libii, Jordanii, Białorusi i krajów Beneluksu. Pandemia utrudnia jednak rozpoczęcie sprzedaży na kolejnych rynkach. W planach na ten rok firma ma finalizację rozmów z jedną z największych sieci sprzedażowych na Ukrainie.
Spółka realizuje strategię przyjętą na lata 2018-24. Za trzy lata, gdy będzie obchodzić stulecie działalności, chce już znaleźć się w gronie największych firm polskiej branży kosmetycznej. W tym celu przeprowadziła transformację najbardziej perspektywicznych - jej zdaniem - marek, m.in. Miraculum, Joko, Pani Walewska i Chopin.
W grudniu 2020 roku spółka osiągnęła 1,7 mln przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu 2019 roku o 29 proc. Narastająco, od stycznia do grudnia 2020 roku, przychody wyniosły 24,4 mln zł – jest to wzrost o 12 proc. r/r.