Radosław Pelc, Santander Bank Polska, o potencjale eksportowym polskiego sektora kosmetycznego

Radosław Pelc, Santander Bank Polska, o potencjale eksportowym polskiego sektora kosmetycznego

Radosław Pelc, analityk sektorowy w Santander Bank Polska:

Widzimy wciąż duży potencjał rozwojowy dla rdzennie polskich producentów kosmetyków. Światowy rynek jest ogromny, do tego długoterminowo w trendzie rosnącym, a słabszy 2020 r. nie powinien tej tendencji odwrócić.

Na tym tle skala działania krajowych producentów i rozpoznawalność ich marek wciąż jest niewielka. Jednocześnie ich silną stroną są innowacyjne receptury, wysoka jakość oferowanych produktów, elastyczność produkcji, ale też coraz lepsze zrozumienie  specyfiki rynków zagranicznych. To bardzo dobry punkt wyjścia do dalszego wzrostu, jednak do tego potrzebne jest mocne zaplecze finansowe. Dlatego spodziewamy się konsolidacji oraz wzmocnienia kapitałowego branży przez inwestorów finansowych. Ostatnio ogłoszone przejęcia wiodących producentów przez fundusze private equity zdają się potwierdzać możliwości drzemiące w polskich markach i rozpoczęcie ruchów kapitałowych w sektorze.

# Cytat tygodnia
 reklama