Natalia Czyrny, Barwa, o inwestycjach w eksport i rozwój kanału nowoczesnego

Natalia Czyrny, Barwa, o inwestycjach w eksport i rozwój kanału nowoczesnego

Spółdzielnia Barwa, od której zaczęła się historia Barwa Cosmetics, powstała jeszcze w 1949 roku. Dziś jej kontynuatorką jest prywatna firma, która ponad jedną czwartą przychodów ze sprzedaży kosmetyków pozyskuje już z zagranicznych rynków.

Marka idealnie wpisała się w rosnące na całym świecie zainteresowanie naturalnymi kosmetykami

– W dalszym ciągu poszerzamy ofertę produktów do pielęgnacji włosów – szampony i odżywki z serii Barwa Naturalna stały się absolutnym hitem sprzedażowym i zaplanowaliśmy kolejne wdrożenia w tej serii. Naszą ofertę poszerzamy o produkty waterless, naturalne i z pewnością kolejne roślinne mydła, stanowiące główny filar działalności. Tylko w 2020 r. odnotowaliśmy wzrost sprzedaży mydeł o 5,6 proc. i staramy się nieustannie rozwijać tę kategorię – mówi Natalia Czyrny, szefowa marketingu barwa Cosmetics.

Dziś firma, już prywatna, jest kontrolowana przez Małgorzatę i Stanisława Brożynów (prywatnie to ojciec i córka). Jej przychody sięgają 25 mln zł i przynosi właścicielom zyski.

– W 2022 r. planujemy jeszcze mocniej skupić się na działaniach eksportowych i rozwoju kanału nowoczesnego. Obecnie eksport stanowi 23 proc. sprzedaży firmy, a nasze plany obejmują dalszą ekspansję – na Bliski Wschód, do Chin, Hongkongu, Malezji oraz krajów Zatoki Perskiej. Rozwijamy także produkcję private label, w której posiadamy bardzo bogate doświadczenie w produkcji dla największych międzynarodowych sieci handlowych – mówi Czyrny.

źródło: Forbes, Magdalena Lemańska: "Made in Poland: Barwa Cosmetics. Kosmetyki z barwną historią", 28.10.2021
# Cytat tygodnia
 reklama