Monika Żochowska, GLOV, o dobrych wynikach firmy mimo obiektywnych trudności pandemicznych

Monika Żochowska, GLOV, o dobrych wynikach firmy mimo obiektywnych trudności pandemicznych

W 2022 roku należąca do spółki Phenicoptere marka Glov skończy dziesięć lat. Na pomysł stworzenia płatków kosmetycznych działających z użyciem samej tylko wody, Monika Żochowska, współwłaścicielka firmy, wpadła na studenckich praktykach, które odbywała w klinice chirurgii plastycznej w Australii.

To dlatego firma dwóch przyjaciółek nazywa się Phenicoptere: w języku starofrancuskim to „flaming” – ptak wodny. W dziesięć lat od startu produkty Glov można kupić w 60 krajach, w tym takich, w których nie są obecne żadne inne polskie firmy. W 2020 roku Phenicoptere miało 11,1 mln zł przychodów (przy 6,1 mln zł przychodów rok wcześniej) i ok. 900 tys. zł zysku netto (przy 190 tys. zł zysku netto rok wcześniej).

Monika Żochowska, współwłaścicielka Phenicoptere:

Eksport nadal stanowi ok. 80 proc. naszej sprzedaży. W ubiegłym roku pozyskałyśmy 17 nowych klientów, w tym sieci drogerii Nocibé i Planet Parfum, w której zawsze chciałam, żebyśmy były obecne, bo bardzo dobrze pamiętam ją z czasów, gdy mieszkałam w Belgii. (...) Udało się nam też jednak powiększyć liczbę klientów, wprowadzić do oferty własną linię kosmetyków i przeprowadzić rebranding oraz przenieść firmę na nową platformę internetową (tym razem do Shopify). W 2021 roku sprzedaż utrzymaliśmy na poziomie z roku poprzedniego, co przy tych wszystkich okolicznościach było bardzo dużym sukcesem. Odnotowaliśmy nawet lekki wzrost przychodów. Powielenie sukcesu z 2020 roku byłoby w 2021 roku trudne w warunkach, w których funkcjonowałyśmy.

źródło: Forbes 10/02/2022; "Marka made in Poland: Glov. Czyste zyski z płatków kosmetycznych", Magdalena Lemańska
# Cytat tygodnia
 reklama