Monika Zagajska, właścicielka Mo61, o pomyśle na biznes personalizowanych perfum

Monika Zagajska, właścicielka Mo61, o pomyśle na biznes personalizowanych perfum

Monika Zagajska, właścicielka Mo61, po 16 latach pracy w korporacji zdecydowała się na założenie własnej perfumerii, w której sprzedawane są perfumy "szyte na miarę", wpisujące się idealnie w trend personalizacji produktów. Właścicielka odbyła staż w fabryce perfum w Grasse, zdobyła tam wiele kontaktów, które ułatwiły jej rozpoczęcie działalności.

Razem z pracownikami jeździmy do Grasse, gdzie wspólnie wąchamy zapachy, inpirujemy się, rozmawiamy z tamtejszymi ekspertami i metodą prób i błędów staramy się znaleźć jak najlepszy produkt. Nie są to przypadkowe nuty, tylko precyzyjnie dopracowane zapachy (...)

Płeć a perfumy

Mogłoby się wydawać, że perfumy są domeną kobiet. Jednak zadziwiające jest to, jak wielu mężczyzn czyta etykiety swoich ulubionych zapachów i jak doskonale orientują się w nutach zapachowych. Kobiety częściej operują konkretnymi markami.

(po stworzeniu własnego zapachu pod okiem doświadczonego perfumiarza klient może sam wymyśleć nazwę perfum, która jest wypisywana na starej maszynie do pisania i naklejana na butelkę)

Czy ceny produktów w takich niszowych perfumeriach muszą być wysokie? Niekoniecznie...

Chcieliśmy, by stworzone przez nas miejsce było dostępne dla wszystkich klientów i zważywszy na to, że proponujemy czyste perfumy w cenie wód perfumowanych dostępnych w drogeriach - takie właśnie jest. Dla porównania w Stanach Zjednoczonych są perfumerie, w których tworzy się spersonalizowane zapachy w cenach osiągających nawet kilka tysięcy dolarów.

O rozwoju biznesu
(w tej chwili firma ma cztery lokale: na Mokotowskiej w Warszawie, w Galerii Mokotów, w Konstancinie-Jeziornie oraz Krakowie)

Nie jesteśmy wielkim koncernem perfumeryjnym, tylko mikrofirmą. Sami finansujemy naszą działalność, nie posiłkujemy się inwestorami z zewnątrz. Chcemy być wolni i sami rozwijać naszą pasję i marzenia. Mamy ambicje dotyczące rozwoju, jednak nie chcemy, by nas one przerosły. Zdecydowanie zależy nam, by jakość naszych usług była jak najlepsza - wolimy iść w tym kierunku, niż skupiać się na jak największej ekspansji.

(oprócz standardowego tworzenia perfum na indywidualne zlecenie klienta, Mo61 świadczy usługi tworzenia perfum dla klientów instytucjonalnych, organizuje warsztaty zapachowe dla firm, wieczory panieńskie, a nawet... urodziny dla dzieci)

źródło: "Kompozytorzy zapachów", Karolina Zawadka, "Puls Biznesu", 22 lutego 2017

# Cytat tygodnia
 reklama