Marek Bielenda o potencjale wzrostu segmentu kosmetyków pielęgnacyjnych

Marek Bielenda o potencjale wzrostu segmentu kosmetyków pielęgnacyjnych

Marek Bielenda, prezes Bielenda Kosmetyki Naturalne:

"Obecny wzrost rynku oscyluje w granicach błędu statystycznego, czyli 2-3 procent rocznie. To jednak średnia dla całej branży. Bardziej dynamiczne zmiany czy też wzrosty widać, jeśli spojrzy się na rynek bardziej szczegółowo. Są wyraźniejsze w takich segmentach jak zapachy czy makijaż, a mniejsze w pielęgnacji.

Uważam jednak, że potencjał wzrostu w pielęgnacji jest jeszcze ciągle duży. Potwierdzenie tej opinii znajduję także w badaniach pokazujących różnice w koszykach zakupowych kobiet. W łazienkach części z nich można znaleźć pełen zakres specjalistycznych produktów do pielęgnacji twarzy i ciała, a w innych ta półka jest znacznie krótsza czy niemal pusta. Rolą marek kosmetycznych powinna być edukacja w zakresie regularnego i kompleksowego stosowania kosmetyków."

źródło: "Piękne Historie. Sukces polskich marek kosmetycznych", PWN 2016

# Cytat tygodnia
 reklama