Pokolenia Z czy Y wniosły do dyskursu publicznego nowe oczekiwania w stosunku do marek. Dodatkowo media społecznościowe sprawiają, ze konsumentom łatwiej wyrazić oczekiwania, a nam łatwiej je usłyszeć. Co ciekawe, mówimy już nie tylko o młodych. Jak wynika z danych platformy Sustainable Brands, 9 na 10 wszystkich konsumentów oczekuje, że marki będą działać dla dobra społecznego i deklaruje, że takim markom będzie sprzyjać.
Dla P&G nie są to nowe obserwacje, ale na pewno jeszcze bardziej mobilizują nas do działania. Poczucie odpowiedzialności za to, co mówimy i jak działamy od dawna jest wbudowane w filozofię firmy. Wyraziliśmy ją w sformułowaniu "A force for growth and a force for good" – bo uważamy, te dwie siły trzeba łączyć. Nasze działania biznesowe muszą iść w parze z tymi na rzecz dobra społeczności, w których funkcjonujemy, na rzecz środowiska naturalnego, a marki powinny i zajmować stanowisko w ważnych sprawach. (...)
Wierzę, że głos marek może być silny, skuteczny i mieć realny wpływ. W końcu, nasze produkty trafiają do miliardów konsumentów na całym świecie. Jednak, by osiągnąć sukces, należy działać spójnie, konsekwentnie, z właściwymi partnerami, jasno określając cele, które się chce osiągnąć. W P&G koncentrujemy się na ważnych obszarach, zgodnych z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Wśród nich jest poprawa jakości życia społeczności lokalnych, ochrona środowiska, ale też obszar, który nazywamy "equality and inclusion", a więc "równość i integracja".