Maciej Dulski, YOPE: Inwestycje w marketing i logistykę są konieczne dla budowania pozycji w e-commerce

Maciej Dulski, YOPE: Inwestycje w marketing i logistykę są konieczne dla budowania pozycji w e-commerce

Maciej Dulski - Chief Digital Officer YOPE:

Uruchomienie sprzedaży na platformach typu marketplace od zera, zarówno w Polsce jak i w USA, nie jest dla YOPE wielkim wyzwaniem. Natomiast wdrożenie skutecznej polityki cenowej oraz dystrybucyjnej tak, aby generować silne wzrosty oraz rentowny biznes, już jest.

W pierwszych miesiącach działalności konieczne są znaczne inwestycje w marketing na platformie, które mogą sięgać nawet kilkudziesięciu procent przychodów oraz w błyskawiczną logistykę produktów do konsumentów, najlepiej świadczoną w programie Amazon Prime (model FBA). Dzięki temu możemy aspirować, aby nasze produkty weszły do grona TOP 300 w danej kategorii w pierwszym kwartale, TOP 100 w drugim oraz docelowo w TOP 10. Oczekiwania co do wzrostów rok do roku są minimum dwucyfrowe, natomiast znaczące przyrosty planujemy generować poprzez wdrożenia nowych produktów i kategorii.

Siła marki, siła nowości

YOPE to znana i lubiana marka kosmetyczna, a konsumenci są otwarci na nowe produkty i chętnie sięgają po oferowane przez nas nowości. Z jednej strony przywiązują się do wybranych produktów, i tak na przykład, w zależności od kanału sprzedaży, hitem są środki czystości w sklepie internetowym, mydła i żele w kanale tradycyjnym i nowoczesnym, a na zagranicznych platformach typu marketplace świetnie sprzedają się nasze kremy do rąk i balsamy. Z drugiej strony wprowadzane przez nas nowości są przyjmowane wręcz z entuzjazmem i stąd znaczące wzrosty generujemy właśnie na wdrożeniach nowych linii zapachowych w obecnych już kategoriach, jaki i ekspansji na nowe kategorie, takie jak na przykład kosmetyki do twarzy. Tu mogę już zdradzić, że start komunikacji marketingowej i sprzedaży nowej serii pielęgnacyjnej planujemy na połowę kwietnia, zarówno w sieciach nowoczesnych jak i w kanale online, tj. w sklepie internetowym Yope.me oraz na platformach typu marketplace. Wchodzimy w zupełnie nową dla nas kategorię i liczymy, że siła marki sprawi, że konsumentki i konsumenci zaufają nam także w kwestii pielęgnacji twarzy.

źródło: dlahandlu.pl
# Cytat tygodnia
 reklama