Maciej Adamaszek, True Men Skin Care, o lekcji wyciągniętej ze wcześniejszych doświadczeń biznesowych

Maciej Adamaszek, True Men Skin Care, o lekcji wyciągniętej ze wcześniejszych doświadczeń biznesowych

Maciej Adamaszek, założyciel marki True Men Skin Care:

W true™ znacznie rozważniej podchodzę do ekspansji. Oczywiście mamy globalne ambicje, natomiast w pierwszej kolejności chcemy zbudować mocną pozycję i opanować rodzimy rynek, a dopiero później zintensyfikować działania za granicą.

Na razie jesteśmy dostępni w 24 krajach, dotyczy to jednak sprzedaży online. Wyciągnąłem wnioski, dlatego pilnuje, aby każdy krok był dobrze zabezpieczony finansowo. Tworząc nową markę, postawiłem także na inny sposób finansowania. Zdecydowałem się na crowdfunding – odsprzedałem część akcji przedsiębiorstwa i zebrałem kapitał niezbędny do dalszego rozwoju. Myślę, że to o wiele bezpieczniejsza opcja, szczególnie w tak niepewnych czasach.

Covid i wojna na Ukrainie sprawiły, że wiele firm boryka się teraz z problemem niespełniania warunków stawianych przez banki, w celu uzyskania kredytu czy już samej jego spłaty. Dzięki emisji, oprócz funduszy, zyskałem także partnerów biznesowych, którzy dzielą się z nami swoją wiedzą i pomysłami. (...) Uważam, że zasada o przyciąganiu się przeciwieństw nie działa w biznesie. O wiele efektywniej działa się z zespołem o różnych kompetencjach, ale o podobnych wartościach, wieku czy po prostu na zbliżonym etapie życia.

źródło: Forbes 3/2022, Magdalena Gryń: "Michalik, Olędzki, Adamaszek. Przedsiębiorcy, którzy wyciągnęli ważną lekcję z niepowodzeń"
# Cytat tygodnia
 reklama