Katarzyna Milanovic, prezes Nivea Polska o specyfice polskiego rynku kosmetycznego i innowacyjności

Katarzyna Milanovic, prezes Nivea Polska o specyfice polskiego rynku kosmetycznego i innowacyjności

Katarzyna Milanovic, Nivea Polska:

Rynek kosmetyczny w Polsce dostarcza co roku około 300 nowych produktów do pielęgnacji twarzy. W Niemczech, dla porównania, rocznie jest ich około 30. Skala wprowadzanych u nas nowinek jest więc niebywała i można by się pokusić o stwierdzenie, że Polska jest pod tym względem bardzo innowacyjnym rynkiem. Trzeba przyznać, że w tym zakresie polskie firmy działają wyjątkowo dynamicznie.

Jednak nie wszystko, co zostało nazwane innowacją, faktycznie nią jest. Ilość przełomowych w kosmetyce odkryć nie jest duża. Za to jakościowo bardzo wartościowa. (...) Twórcze, innowacyjne odkrycia nie są czymś, co pojawia się w NIVEA kilkanaście razy do roku.

Staramy się, aby nowe produkty wprowadzane na rynek były dla konsumenta rzeczywistą wartością dodaną. Żeby do życia naszych odbiorców wnosiły albo uproszczenie, jak w przypadku np. balsamów pod prysznic, albo oferowały bardzo skuteczną formułę, jak w przypadku naszych kremów do twarzy. W NIVEA innowacyjność nie jest tylko słowem w marketingowej grze. Stawiamy na jakość, a nie ilość. I okazuje się, że takie podejście jest gwarantem rynkowego sukcesu.

źródło: "Rzeczpospolita", 12 maja 2017, "Wyznaczamy trendy na rynku kosmetycznym"

# Cytat tygodnia
 reklama