Wprowadzanie nowych produktów na rynek stanowi w branży FMCG jedno z podstawowych narzędzi marketingowych i sprzedażowych. Ma ono przy tym szczególne znaczenie w segmencie kosmetycznym - nastawionym na nieustanne dążenie za trendami i ciągłe poszukiwanie doskonalszych formuł pielęgnacyjnych.
Na wybór takiej właśnie strategii wpływają również charakterystyczne zachowania konsumenckie - takie jak m.in. brak dłuższego przywiązania do jednego kosmetyku czy moda na testowanie nowych preparatów. Dodając do tego wysoką konkurencję na rynku, mamy pełny obraz mechanizmu, w którym prymat nowości jest niepodważalny.
Oczywiście każda marka w różny sposób pozycjonuje swoje premiery. Prezentację flagowych kosmetyków planuje się najczęściej na sezon wiosenny i jesienny. W pozostałych okresach swoje "pięć minut" mają zwykle preparaty specjalistyczne (np.ochronne na lato). Odrębną kwestią jest rozszerzanie istniejących serii o nowe produkty. Rolą takiego działania jest zwykle wzbudzenie ponownego zainteresowania sprawdzoną i dobrze się sprzedającą po premierze linią pielęgnacyjną.