Henryk Orfinger o intuicji i... bezpieczeństwie dywersyfikacji

Henryk Orfinger o intuicji i... bezpieczeństwie dywersyfikacji

Irena Eris i Henryk Orfinger w corocznym zestawieniu miesięcznika "Forbes" 100 najbogatszych Polaków zajęli w tym roku 76. miejsce. W wywiadzie udzielonym magazynowi Henryk Orfinger mówi o konsekwentnym inwestowaniu w rozwój firmy i marek, elastyczności jako mocnej stronie polskiego producenta, cechach charakteru, które wciąż pchają go naprzód i ciekawych przypadkach, które czasem ważą na biznesie.

Jak zwykle zresztą - tak i w tej rozmowie - Orfinger przejawia charaketrystyczny dla siebie dystans i poczucie humoru. Nie musi nic nikomu udowadniać, wyniki i osiągnięcia bronią się same...

Henryk Orfinger, prezes Dr Irena Eris:

Na sukces składa się kilka elementów. Jednym z nich jest intuicja. Trzeba się jej słuchać i umieć podejmować trudne decyzje zgodne z tym, co podpowiada. My dzisiaj jesteśmy graczem numer dwa na rynku dermokosmetyków z marką Pharmaceris. Numerem jeden jest Vichy należąca do koncernu L'Oréal. Tak się stało dzięki mojej decyzji. Jakieś dwanaście lat temu powiedziałem, że to musi być marka apteczna z jasną strategią, skierowaną do konkretnego klienta. Dziś wszyscy zachwycają się olbrzymim sukcesem, ale kiedy tę decyzję podejmowałem, była odbierana źle. Zarówno przez pracowników, jak i otoczenie.

Dopytywany na temat luksusowej marki Dr Irena Eris tak rozwija to zagadnienie:

Działamy w trzech segmentach. Masowym z Lirene i Under Twenty, farmaceutycznym z Pharmacerisem i premium z Dr Irena Eris. Ten podział okazał się świetny z punktu widzenia stabilności firmy. Bo dzisiaj na rynku masowym warunki dyktują sieci takie jak Rossmann i większość firm oddaje się im w pełni. My na szczęście tylko w 30 procentach. Owszem, z tego powodu mamy wyższe koszty. Chociażby dlatego, że marketing musi operować w różnych markach, a nie w jednej. Ale to daje wieksze poczucie bezpieczeństwa. Jeżeli można zarobić w innych miejscach, to można sobie pozwolić na luksus.

źródło: "Forbes" 3/18, "Powiększanie majątku nie jest najważniejsze", Katarzyna Dębek.

# Cytat tygodnia
 reklama