Geraldine Huse, prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej o podążaniu za konsumentem

Geraldine Huse, prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej o podążaniu za konsumentem

Geraldine Huse, Procter&Gamble:

Na pewno obserwujemy,  że zachowania konsumentów – i tu zarówno kobiet, jak i mężczyzn – stale się zmieniają. Chodzi o takie kwestie, jak np. czego oczekują od produktu, gdzie chcą go kupić, skąd chcą uzyskać informacje o produkcie. Skupiamy się więc na tym, by dogłębnie zrozumieć ich potrzeby. Wiemy, że w pierwszej kolejności oczekują od produktu konkretnego działania, ale opakowanie także jest ważne. Dla starszego konsumenta istotne jest, żeby było łatwe w obsłudze. Dla konsumenta świadomego ekologicznie ważne będą kwestie oddziaływania produktu na środowisko. Ważne też jest źródło, z jakiego konsumenci czerpią informacje o produktach. Niektórzy szukają ich w internecie, niektórzy w sklepie, wreszcie część korzysta z jednego i drugiego źródła. W dzisiejszych czasach, gdy każdy ma telefon komórkowy, granice między online i offline są zatarte. Konsumenci mają zawsze dostęp do informacji i mogą podejmować decyzje w każdym momencie. Musimy więc dbać o to, by informacje o naszych produktach były powszechnie dostępne. I jesteśmy świadomi tego, że jeśli nie damy im dobrego produktu, odpowiedniego opakowania, pełnej informacji, właściwych miejsc dystrybucji – skierują swe kroki do konkurencji.(...) Konsumenci mają teraz możliwość robienia zakupów na wiele różnych sposobów. Kiedyś ludzie często robili je raz w tygodniu. Teraz robią je praktycznie codziennie – w małych placówkach, dyskontach, drogeriach, w internecie, a także w hipermarketach. Dla nas najważniejsze jest to, by nasze produkty były tam, gdzie są nasi klienci, którzy chcą robić zakupy w sposób najbardziej odpowiedni dla siebie. Zmiany w demografii, preferencjach zakupowych i galopujący rozwój technologii cyfrowych sprawiają, że musimy się dostosować do ich oczekiwań. Dzisiaj to konsument kształtuje rynek – dzięki technologiom ma szybki dostęp do informacji i szybko dokonuje wyborów. Przecież wystarczy mieć telefon, by kupić produkt. Najnowsze badania mówią, że 64 proc. decyzji podejmowanych w sklepie zapada w jakimś stopniu na podstawie wiadomości, które pojawiają się w świecie cyfrowym.

źródło: Onet.pl; Aleksander Fedoruk: "Nasze reklamy pomagają tworzyć zmiany kulturowe", 30 czerwca 2017;

# Cytat tygodnia
 reklama