Dr Izabela Zawisza, KF Niccolum o tym jak niełatwo zamienić innowacyjne rozwiązanie w pożądany przez rynek produkt

Dr Izabela Zawisza, KF Niccolum o tym jak niełatwo zamienić innowacyjne rozwiązanie w pożądany przez rynek produkt

Izabela Zawisza, twórczyni marki Nuev:

Sprzedaż idzie do góry, choć powoli. Utrzymujemy się na rynku również dzięki innym usługom, np. konsultacjom. Bez tego byłoby ciężko. Nasz model biznesowy jest przemyślany tak, by nasza główna działalność była finansowa z usług i konsultacji eksperckich.

Spodziewam się, że pod koniec tego roku osiągniemy próg rentowności. Rok obecności na rynku to jest w tej sytuacji minimum.

Do tego dochodzi kwestia marki. To nowość na rynku, a klienci nie zawsze są przekonani do nowych produktów. Tym, co pomaga nam się obronić, jest nasza wiedza o schorzeniach i metodach ich leczenia.

Jaki był pani największy błąd w biznesie, który panią najwięcej nauczył?

Jako naukowiec, który szuka inwestycji, samemu szacowałam budżet. To był krem hamujący alergię niklową. Zupełnie zapomniałam o tym, że preparat potrzebuje gigantycznych nakładów marketingowych, aby zaistnieć w tak ciasnym sektorze kosmetycznym, jaki mamy w Polsce.

Budżet na marketing wyniósł kilka milionów złotych. A ja przewidziałam budżet na 300 tys. zł i byłam przekonana, że produkt sprzeda się sam. Nic się nie sprzeda samo, jeśli klient nie będzie wiedział, że istnieje.

Niby jest to oczywiste, ale dla mnie, jako naukowca, w przeszłości nie było. Dziś, gdy wprowadzam nowy produkt, mówię, że jest to innowacja i dlatego potrzebne będą wykłady oraz seminaria, aby użytkownik mógł rozpoznać technologię.

Czyli edukacja jako element strategii marketingowej?

Jeśli wprowadza się innowacyjny produkt, edukacja jest koniecznością.

źródło: Money.pl "Krem jak tarcza antysmogowa. Za tą technologią stoi polska naukowiec", Marcin Łukasik

Polecamy również:

Izabela Zawisza o trudnościach na styku nauki i biznesu

Nowa marka chroni przed alergiami wywołanymi przez metale

# Cytat tygodnia
 reklama