Daria Prochenka, Clochee, o dobrych perspektywach spółki

Daria Prochenka, Clochee, o dobrych perspektywach spółki

Tylko w ubiegłym, pandemicznym roku, Clochee sprzedało ponad 300 tys. sztuk kosmetyków za 7,5 mln zł (o 61 proc. więcej niż rok wcześniej; zysk to prawie milion złotych).

W tym roku firma spodziewa się 10 mln zł przychodów. Eksport do ok. 20 krajów stanowi już 15 proc. sprzedaży. Najwięcej kosmetyków marki trafia do Hong Kongu, ale dobrze rozwija się współpraca z dystrybutorami w Zatoce Perskiej: pozyskany w ostatnim czasie przedstawiciel w Kuwejcie zorganizował przyjazd do Polski tamtejszej topowej influencerki promującej luksusowe produkty - Kuwaiti Shopper. Clochee mocno rozwija także sprzedaż online, która stanowi 15 proc. przychodów - w planach jest podwojenie tego udziału.

– W ciągu pięciu lat chcielibyśmy istotnie wzmocnić pozycję w Polsce w sposób organiczny lub w ramach konsolidacji. Na rynkach zagranicznych odnosimy już pierwsze sukcesy, ale czujemy, że prawdziwa ekspansja eksportowa jest jeszcze przed nami i to na niej skupia się obecnie znaczna część rosnącego zespołu Clochee – mówi prezeska firmy, Daria Prochenka..

O własnej fabryce kosmetyków póki co nie myśli, bo to oznaczałoby gigantyczne koszty, szczególnie że nie ma takiej potrzeby, bo Polska dysponuje bardzo silnym zapleczem produkcyjnym dla branży kosmetycznej, z którego chętnie korzystają nawet najwięksi rynkowi gracze.
 

źródło: Forbes 23/09/2021 Magdalena Gryn. "Ze Szczecina do Kuwejtu. Jak marka Clochee podbija arabskie rynki",
# Cytat tygodnia
 reklama