Justyna Żerańska i Blanka Chmurzyńska-Brown o powrocie branży usług beauty do pracy

Justyna Żerańska i Blanka Chmurzyńska-Brown o powrocie branży usług beauty do pracy

Dr Justyna Żerańska, manager ds. projektów legislacyjnych, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego:

Wiemy, że branża beauty w codziennej pracy zawsze zachowywała wysokie standardy higieniczne i sanitarne. Epidemia COVID-19 zmieniła jednak sytuację i oczekiwania społeczne, dlatego należało zweryfikować niektóre procedury. Główne wyzwanie dziś to z pewnością nie noszenie rękawiczek czy serwowanie napojów klientom, a dystans przy wykonywaniu zabiegu i liczba osób spotykających się w salonie. Wsłuchaliśmy się w głos profesjonalistów i mamy zestaw dobrych wskazówek, które –  jak potwierdziło ministerstwo – były chyba najszerzej konsultowane spośród wytycznych ze wszystkich branż.

Wytyczne zostały przygotowane podczas trwających kilka tygodni negocjacji z Ministerstwem Rozwoju i Głównym Inspektoratem Sanitarnym, we współpracy z przedstawicielami branży beauty: 30 000 specjalistami skupionymi w inicjatywie #BeautyRazem, Izbą Kosmetologów, właścicielami sieci salonów i pojedynczych punktów usługowych oraz firmami kosmetycznymi, należącymi do Związku.

Komplet materiałów dla salonów fryzjerskich i gabinetów kosmetycznych, łącznie z grafikami, można też pobrać pod adresem: https://kosmetyczni.pl/pl/juz-sa-wytyczne-dla-branzy-fryzjerskiej-i-kosmetycznej-opublikowane-.htm

Blanka Chmurzyńska Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego:

Naszym celem było sprawne przywrócenie funkcjonowania tej gałęzi usług, którą świadczy w Polsce ponad 87 000 podmiotów gospodarczych. Oczekiwania z każdej ze stron były duże, pomysły liczne, ale udało nam się dojść do porozumienia.

Jesteśmy przekonani, że oddajemy dziś w ręce branży beauty realne do wdrożenia zalecenia, które zagwarantują bezpieczeństwo wszystkim świadczącym usługi kosmetyczne i ich klientom. Co więcej, ubraliśmy je w przystępną dla profesjonalistów formę.

Nasze przewodniki można wydrukować i zabrać ze sobą do salonu lub gabinetu – pisaliśmy je tak, by były maksymalnie praktyczne dla osób, które mają z nich korzystać.

# Cytat tygodnia
 reklama