Anna Didiuk i Anna Rutkowska-Didiuk, Mokosh Cosmetics:  50 tys. zł zainwestowałyby w platformę na rzecz innowacji

Anna Didiuk i Anna Rutkowska-Didiuk, Mokosh Cosmetics: 50 tys. zł zainwestowałyby w platformę na rzecz innowacji

Anna Didiuk i Anna Rutkowska-Didiuk, właścicielki Mokosh Cosmetics:

Taką kwotę zainwestowałybyśmy w platformę, która z jednej strony umożliwiałaby naukowcom i zespołom badaczy prezentowanie pomysłów związanych z innowacyjnymi, naturalnymi składnikami kosmetycznymi, a z drugiej - pozwalałaby firmom kosmetycznym na zainwestowanie w badania naukowe tych składników w celu wykorzystania ich w recepturach swoich produktów.

Często jest tak, że badacze mają świetny pomysł na składnik kosmetyczny naturalnego pochodzenia i już po wstępnym etapie badań widać, że byłby to składnik aktywny, pozwalający uzyskać wymierne efekty pielęgnacyjne. Jednak ośrodki naukowe nie zawsze mają fundusze na prowadzenie dalszych badań. Z drugiej strony firmy produkujące naturalne kosmetyki poszukują nowych technologii, aktywnych surowców o potwierdzonym działaniu, pochodzenia naturalnego. Platforma kojarząca obie strony dawałaby olbrzymie możliwości rozwoju dla branży kosmetyków naturalnych.

Istotny byłby też aspekt funkcjonalności takiej platformy, np. możliwość tworzenia prezentacji projektu przez jednostkę naukową lub badacza, możliwość prowadzenia zbiórki środków na badania, jeżeli projekt badawczy miałby mieć charakter otwarty, możliwość pozyskania inwestora przez zespół badawczy, dla którego byłby prowadzony projekt naukowy na wyłączność.

Oprócz wspierania badań surowców kosmetycznych platforma mogłaby być też miejscem wymiany informacji na temat technologii produkcji, na temat trendów na rynku kosmetyków naturalnych, a także miejscem gdzie swoje usługi prezentują firmy doradcze i konsultanci oraz asesorzy tworzący oceny bezpieczeństwa kosmetyków.

źródło: Forbes Women, Magdalena Lemańska, "Co by pani zrobiła, mając 10, 50, 100 tys. zł?"

# Cytat tygodnia
 reklama