Aleksandra Matysiak o tym, że na konkurencyjnym rynku warto szukać nisz i w nich się specjalizować

Aleksandra Matysiak o tym, że na konkurencyjnym rynku warto szukać nisz i w nich się specjalizować

Aleksandra Matysiak pracowała przez lata w branży kosmetycznej. Poczuła w pewnym momencie, że czas ruszyć z miejsca i pójść na swoje. Pytanie było, jak znaleźć przestrzeń dla nowej marki na zatłoczonym rynku?

Postanowiłam, że będę miała swój biznes, swoje podwórko, na którym będę zarządzać. Nie mam wykształcenia technologicznego ani chemicznego, ale przez tzw. zasiedzenie w branży kosmetycznej postawiłam właśnie na nią...

Ktoś bliski z rodziny — chory na cukrzycę — podpowiedział jej aby zainwestowała w kremy dla diabetyków.

Sprawdziłam, czy rodzima branża oferuje kosmetyki dla diabetyków. Znalazłam kilka firm, ale żadna z nich nie koncentruje się tylko na tej grupie odbiorców, a w konsekwencji nie rozwiązuje ich problemów. Dlatego w portfolio mojej spółki postawiłam tylko na takie produkty. (...) Diabetycy też chcą ładnie wyglądać i czuć się komfortowo. Problemy ze skórą są dla nich krępujące. Dlatego stworzyłam kosmetyki dobrej jakości, które ładnie wyglądają i pachną. Myślę, że ich cena — biorąc pod uwagę jakość — jest korzystna.

Kosmetyki Melli Care są sprzedawane w salonach kosmetycznych i w sklepach z naturalnymi kosmetykami. Właścicielka firmy nie chce, aby jej marka zaistniała w większych sieciach drogeryjnych, bo tam liczy się efekt skali. Poza tym chciałaby uniknąć sytuacji, w której jej produkty wchodzą na półkę, a potem drogeria wymusza na niej obniżenie ceny. Wtedy trudno wrócić do poprzednich stawek, a o wypchnięcie z rynku nie jest trudno.

Na pewno będę rozszerzać ofertę pielęgnacyjną dłoni i stóp. Mam coraz więcej zapytań o kosmetyki do twarzy — i również w tym kierunku zamierzam rozwijać biznes w przyszłości.

Poza Polską kosmetyki Melli Care można znaleźć na razie w Wielkiej Brytanii i Holandii. Dzięki środkom pozyskanym z programu Go to Brand Matysiak zamierza rozwinąć markę m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Japonii, Korei Południowej i Arabii Saudyjskiej.


źródło: "Puls Biznesu", Dorota Zawiślińska: "Antidotum na choroby i rynkowy niedobór".
# Cytat tygodnia
 reklama