Ryszard Korczak, współwłaściciel Laboratorium Kosmetycznego Joanna o mocnej pozycji w koloryzacji włosów i potencjalne w nieruchomościach...

Ryszard Korczak, współwłaściciel Laboratorium Kosmetycznego Joanna o mocnej pozycji w koloryzacji włosów i potencjalne w nieruchomościach...

O właścicielach Laboratorium Kosmetycznego Joanna raczej do tej pory było cicho. Trudno było o jakąkolwiek rozmowę, wywiad, publikację związaną z ich biznesem. Być może panowie (Ryszard Korczak, Bogusław Górka) wychodzili z założenia „tisze jedziesz dalsze budiesz”. Z tego powodu publikacja w weekendowym dodatku do „Pulsu Biznesu”  - „Joanna niejedno ma imię” była swego rodzaju zaskoczeniem, że właśnie teraz zdecydowali się wyjść z cienia.

W artykule Korczak mówi o historii firmy, bliźniaczo zresztą podobnej do innych opowieści o kosmetycznych pionierach z lat 80/90, ale ujawnia także nieco własnych pomysłów i planów na przyszłość.

W publikacji przyznaje, że każdego roku otrzymuje wiele propozycji inwestycyjnych, wyceniających spółkę na setki milionów złotych.

Ilości produktów, które sprzedajemy pozwalają nas plasować w ścisłej czołówce w kraju. Oczywiście nasz największy rywal  na polskim rynku (red. L’Oreal) sprzedaje droższe produkty, wyprzedzając nas w przychodach z segmentu farb do włosów.

Korczak uważa, że jakością farb firma nie odstaje zachodnim konkurentom, ale pozycjonuje się niżej cenowo.

Szanujemy nasze klientki i naszą grupę docelową. Mogę z przekonaniem powiedzieć, że nie produkujemy gorszych farb niż światowa czołówka. Przez lata powstawały z amerykańskimi patentami, nasze pracownice jeździły tam na szkolenia. Patrząc na nas i na L’Oreal, wolę mówić o innym modelu marketingowym niż o różnicach jakości.

Był czas, że na segment farb do włosów patrzyli z zainteresowaniem najwięksi polscy konkurenci. Ostatecznie tylko kilka firm weszło z ofertą na półkę z koloryzacją włosów.

Co dalej z Joanną? Korczak nie mówi wprost o decyzjach strategicznych, a bieżące zarządzanie powierzył zaufanym menadżerom. Przyznał jednak, że potencjał widzi w nieruchomościach. Powiedział o inwestycji w kompleks hotelowo-apartamentowy we Władysławowie, ale także interesuje go także… sprzedaż luksusowych alkoholi na rynkach azjatyckich poprzez stworzenie nowego wyspecjalizowanego domu aukcyjnego.

Jest w tym biznes i zarazem element interesującego wyzwania. A takie aspekty po latach stresującej pracy docenia się wyjątkowo

- podsumowuje

# Cytat tygodnia
 reklama