Katarzyna Butrymowicz-Knap, Bielenda: działanie w tempie insta jest naturą social mediów, ale sprzyja też potrzebom rynku kosmetycznego

Katarzyna Butrymowicz-Knap, Bielenda: działanie w tempie "insta" jest naturą social mediów, ale sprzyja też potrzebom rynku kosmetycznego

Katarzyna Butrymowicz-Knap, dyrektor marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne

Digital marketing to obecnie jeden z kluczowych elementów komunikacji i promocji w segmencie FMCG. Działanie w tempie "insta" jest naturą social mediów, ale sprzyja też potrzebom rynku kosmetycznego.

Przy konieczności coraz szybszego zwalniania miejsca na półce na kolejne nowości, mocniejszej rotacji premier czy tworzenia kompaktowych serii dedykowanych jednemu kanałowi sprzedaży, krótsze i intensywniejsze akcje marketingowe można dziś zrealizować przede wszystkim w przestrzeni online.

Szczególnie z wykorzystaniem narzędzi społecznościowych. Z drugiej strony jest to też dla marek spore wyzwanie.

Atutem jest co prawda obecność w niej ogromnej grupy konsumentów, ale dotarcie do nich z przekazem staje się coraz trudniejsze ze względu na ograniczenia wdrażane przez największe platformy. Wprowadzają zmiany, które zmniejszają znaczenie społecznościowe i informacyjne na rzecz silnej komercjalizacji i zwiększania swoich przychodów reklamowych.

Odpowiedzią staje się bezpośrednia współpraca z konsumentami - od tych, których uważamy za liderów opinii, mających duże znaczenie w budowaniu wizerunku marki i wzmacnianiu strategii komunikacji, po osoby, które w swoim środowisku mogą - w skali mikro - wpływać na konkretne decyzje zakupowe.

Marka Bielenda już od lat inwestuje w budowanie społeczności osób, które rekomendują nasze kosmetyki. Wyraża się to we współpracy zarówno z gwiazdami blogosfery i osobowościami, które osiągnęły sukces w życiu zawodowym (a teraz wykorzystują swoją popularność i sympatię w przestrzeni online) jak również z tymi, którzy pracują na swoje kolejne osiągnięcia i wzmacnianie reputacji czy też dopiero zaczynają swoją przygodę na platformach społecznościowych.

Jednocześnie realizujemy również autorskie pomysły skierowane do szerokiego grona osób w sieci. Jednym z naszych flagowych projektów w obszarze digital jest konkurs #ambasadorkaBielenda, który już od trzech lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród internautek.

Pozwala nam m.in. wzmacniać wizerunek marki nowoczesnej, bliskiej młodym konsumentkom.

# Wywiady i opinie
 reklama