Julia Baranowska i Anna Roszkowska, Wella Company. Było, Jest, Będzie 2023/2024

Julia Baranowska i Anna Roszkowska, Wella Company. Było, Jest, Będzie 2023/2024

Julia Baranowska, PB Commercial Director Eastern Europe & CIS, Wella Company i Anna Roszkowska, Commercial Director Retail Hair EE, Wella Company:

To był rok...

Pełen wyzwań dla branży beauty, która zmierzyła się m.in. z rosnącymi cenami surowców czy utrudnieniami w transporcie. Mimo tak trudnego czasu producentom udało się zaproponować wiele nowości, a kategorie kosmetyczne wciąż generują wzrosty rok do roku. 

Trzy kluczowe słowa dla biznesu kosmetycznego w roku 2023 to...

Stale wysoka inflacja, zrównoważony rozwój oraz on-line.

Branżowy news roku to...

Wprowadzenie dyrektywy unijnej Omnibus, która przyczyniła się do większej ochrony konsumenta w sieci i transparentności cenowej, a w efekcie (dzięki dodatkowym obowiązkom dla przedsiębiorców), sprawia, że konsumenci coraz chętniej wybierają kanał e-commerce jako miejsce ostatecznych decyzji zakupowych.

Nasz największy sukces w 2023 to...

Wprowadzenie na rynek linii prestiżowej pielęgnacji Ultimate Repair, która dzięki opatentowanym technologiom pozwala osiągnąć 99% mniej uszkodzeń i do 12 razy gładsze włosy w 90 sekund. Jednocześnie wegańska formuła tych kosmetyków idealnie wpisuje się w aktualne trendy konsumenckie. W 2023 roku wprowadziliśmy też kolekcję specjalną do stylizacji włosów pod marką Wellaflex sygnowaną przez stylistę włosów Piotra Wasińkiego. Dzięki szerokiemu wachlarzowi wsparcia w punktach sprzedaży oraz komunikacji mediowej z konsumentami Wellaflex jest jedną z najszybciej rosnących marek w Polsce.

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to...

Trend tzw. „no make up make up”, czyli stawianie na naturalność, niewymuszone piękno zarówno w kosmetykach makijażowych, ale również w koloryzacji włosów. Promujemy serwisy i technologie oparte na uwydatnianiu blasku, naturalnie wyglądających kolorach czy stylizacjach, które podkreślają naturalne piękno naszych fryzur. Optujemy też za formułami wegańskimi, a w komunikacji podkreślamy brak testowania na zwierzętach.

Wyzwaniem na rok 2024 będzie...

Utrzymanie dwucyfrowej dynamiki rozwoju w kanale e-commerce, na którym skupialiśmy nasze działania przez ostatnie 2 lata i w którym odnieśliśmy ogromny sukces, jeżeli chodzi o widoczność naszych marek oraz wykorzystanie nowych kanałów komunikacji z konsumentem. Potencjał on-line nadal jest ogromny, ale to także duże wyzwanie i dlatego nadal będziemy kłaść nacisk na rozwój w tym zakresie. 

Sobie i konkurencji na kolejny rok życzymy...

Stabilizacji makroekonomicznej w Europie i rosnącego grona konsumentów.

# Wywiady i opinie
 reklama