Pełen wyzwań dla branży beauty, która zmierzyła się m.in. z rosnącymi cenami surowców czy utrudnieniami w transporcie. Mimo tak trudnego czasu producentom udało się zaproponować wiele nowości, a kategorie kosmetyczne wciąż generują wzrosty rok do roku.
Stale wysoka inflacja, zrównoważony rozwój oraz on-line.
Wprowadzenie dyrektywy unijnej Omnibus, która przyczyniła się do większej ochrony konsumenta w sieci i transparentności cenowej, a w efekcie (dzięki dodatkowym obowiązkom dla przedsiębiorców), sprawia, że konsumenci coraz chętniej wybierają kanał e-commerce jako miejsce ostatecznych decyzji zakupowych.
Wprowadzenie na rynek linii prestiżowej pielęgnacji Ultimate Repair, która dzięki opatentowanym technologiom pozwala osiągnąć 99% mniej uszkodzeń i do 12 razy gładsze włosy w 90 sekund. Jednocześnie wegańska formuła tych kosmetyków idealnie wpisuje się w aktualne trendy konsumenckie. W 2023 roku wprowadziliśmy też kolekcję specjalną do stylizacji włosów pod marką Wellaflex sygnowaną przez stylistę włosów Piotra Wasińkiego. Dzięki szerokiemu wachlarzowi wsparcia w punktach sprzedaży oraz komunikacji mediowej z konsumentami Wellaflex jest jedną z najszybciej rosnących marek w Polsce.
Trend tzw. „no make up make up”, czyli stawianie na naturalność, niewymuszone piękno zarówno w kosmetykach makijażowych, ale również w koloryzacji włosów. Promujemy serwisy i technologie oparte na uwydatnianiu blasku, naturalnie wyglądających kolorach czy stylizacjach, które podkreślają naturalne piękno naszych fryzur. Optujemy też za formułami wegańskimi, a w komunikacji podkreślamy brak testowania na zwierzętach.
Utrzymanie dwucyfrowej dynamiki rozwoju w kanale e-commerce, na którym skupialiśmy nasze działania przez ostatnie 2 lata i w którym odnieśliśmy ogromny sukces, jeżeli chodzi o widoczność naszych marek oraz wykorzystanie nowych kanałów komunikacji z konsumentem. Potencjał on-line nadal jest ogromny, ale to także duże wyzwanie i dlatego nadal będziemy kłaść nacisk na rozwój w tym zakresie.
Stabilizacji makroekonomicznej w Europie i rosnącego grona konsumentów.