Maciej Pawłowski, Eurus. Było, Jest, Będzie 2023/2024

Maciej Pawłowski, Eurus. Było, Jest, Będzie 2023/2024

Maciej Pawłowski, prezes zarządu Eurus:

To był rok… 

Bardzo pracowity, wymagający konieczności podejmowania wielu ważnych dla rozwoju naszej firmy decyzji biznesowych.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu w 2023 roku to…

Efektywność kosztowa, przewagi konkurencyjne, zrównoważony rozwój oraz to, co w filozofii naszej firmy jest obecne od lat, czyli strategia Consumer First Marketing, oznaczająca reagowanie na potrzeb konsumentów, komunikacja z nimi i prawdziwy dialog.

Nasz największy sukces w 2023 to…

Wprowadziliśmy na rynek nową markę Receptury Zielarki - zgodną z najnowszymi trendami, jakimi są m.in. powrót do natury oraz chęć stosowania kosmetyków o prostych, ale sprawdzonych recepturach. Marka ziołowych kosmetyków Receptury Zielarki, jak sama nazwa mówi, wykorzystuje tradycyjne receptury, łącząc mądrość twórczego człowieka z darami natury. W jej skład wchodzi 20 kosmetyków do pielęgnacji włosów (szampony, maski, balsamy) i ciała. Poszerzyliśmy asortyment w markach już istniejących – nasza flagowa marka Neboa ma już w Rossmannie 35 SKU. Przejęliśmy do wyłącznej dystrybucji na polskim rynku markę nawilżanych chusteczek WaterWipes.

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

Dokonywanie przez konsumentów coraz bardziej świadomych wyborów dotyczących kupowanych przez nich marek i produktów. Z jednej strony widzimy coraz częstsze sięganie po kosmetyki w opakowaniach o dużych pojemnościach, czego przykładem jest nasza marka REVOSS Professional (szampony i maski do włosów o pojemnościach 900 ml.), co wynika zarówno z poszukiwania oszczędności, ale też ma aspekt pro-ekologiczny – większe opakowanie to mniej częste zakupy i „mniej kupowania plastiku”. Troska o naszą planetę przejawia się w konkretnych działaniach naszej firmy. Marka Neboa to kosmetyki do pielęgnacji skóry głowy i włosów oraz żele do mycia ciała, zawierające ponad 95% składników pochodzenia naturalnego, a opakowania są produkowane w 50% z materiałów z recyclingu i nadają się do ponownego przetworzenia. Neboa jako oficjalny partner Plastic Bank troszczy się nie tylko o czystość mórz i oceanów, ale także o lokalne społeczności, które zamieszkują tereny w pobliżu oceanów. Ich mieszkańcy zbierają plastikowe śmieci z plaż, brzegów rzek, dzielnic, podwórek nawet w promieniu 50 kilometrów od wybrzeży, a następnie wymieniają je w lokalnych oddziałach Plastic Banku jak walutę na realne benefity, takie jak: artykuły spożywcze, pakiety społeczne i zdrowotne czy łączność cyfrową. Ten bezpieczny i transparentny sposób na przeciwdziałanie ubóstwu przynosi realne korzyści ludziom i środowisku. Dzięki temu w okresie ostatnich 6 miesięcy ponad milion butelek nie trafiło do oceanu, a uzyskane w ten sposób dochody pomogły zaspokoić potrzeby 132 osób, które aktywnie zaangażowały się w zbiórkę odpadów. Zebrane surowce, których waga przekroczyła 21 ton, zostały przetworzone na surowiec nadający się do ponownego wykorzystania w produktach i opakowaniach. W roku 2023 będziemy kontynuować te działania.

W trendach jest nadal koreańska pielęgnacja -  K-beauty - jako źródło  innowacji w światowej kosmetologii.

Wyzwaniem na rok 2024 będzie…

Ciągle wysoka inflacja, która ma wpływ na wzrost wielu kosztów, dotyczących zarówno produkcji, jak i dystrybucji, rosnące koszty transportu, surowców, opakowań.

Sobie i konkurencji nieustannie życzymy…

Przede wszystkim zdrowia, zakończenia wojny w Ukrainie, wyraźnego spadku inflacji oraz stabilizacji, która pozwoli z większym spokojem planować i podejmować ważne z biznesowego punktu widzenia decyzje.

# Wywiady i opinie
 reklama