Bardzo pracowity, wymagający konieczności podejmowania wielu ważnych dla rozwoju naszej firmy decyzji biznesowych.
Efektywność kosztowa, przewagi konkurencyjne, zrównoważony rozwój oraz to, co w filozofii naszej firmy jest obecne od lat, czyli strategia Consumer First Marketing, oznaczająca reagowanie na potrzeb konsumentów, komunikacja z nimi i prawdziwy dialog.
Wprowadziliśmy na rynek nową markę Receptury Zielarki - zgodną z najnowszymi trendami, jakimi są m.in. powrót do natury oraz chęć stosowania kosmetyków o prostych, ale sprawdzonych recepturach. Marka ziołowych kosmetyków Receptury Zielarki, jak sama nazwa mówi, wykorzystuje tradycyjne receptury, łącząc mądrość twórczego człowieka z darami natury. W jej skład wchodzi 20 kosmetyków do pielęgnacji włosów (szampony, maski, balsamy) i ciała. Poszerzyliśmy asortyment w markach już istniejących – nasza flagowa marka Neboa ma już w Rossmannie 35 SKU. Przejęliśmy do wyłącznej dystrybucji na polskim rynku markę nawilżanych chusteczek WaterWipes.
Dokonywanie przez konsumentów coraz bardziej świadomych wyborów dotyczących kupowanych przez nich marek i produktów. Z jednej strony widzimy coraz częstsze sięganie po kosmetyki w opakowaniach o dużych pojemnościach, czego przykładem jest nasza marka REVOSS Professional (szampony i maski do włosów o pojemnościach 900 ml.), co wynika zarówno z poszukiwania oszczędności, ale też ma aspekt pro-ekologiczny – większe opakowanie to mniej częste zakupy i „mniej kupowania plastiku”. Troska o naszą planetę przejawia się w konkretnych działaniach naszej firmy. Marka Neboa to kosmetyki do pielęgnacji skóry głowy i włosów oraz żele do mycia ciała, zawierające ponad 95% składników pochodzenia naturalnego, a opakowania są produkowane w 50% z materiałów z recyclingu i nadają się do ponownego przetworzenia. Neboa jako oficjalny partner Plastic Bank troszczy się nie tylko o czystość mórz i oceanów, ale także o lokalne społeczności, które zamieszkują tereny w pobliżu oceanów. Ich mieszkańcy zbierają plastikowe śmieci z plaż, brzegów rzek, dzielnic, podwórek nawet w promieniu 50 kilometrów od wybrzeży, a następnie wymieniają je w lokalnych oddziałach Plastic Banku jak walutę na realne benefity, takie jak: artykuły spożywcze, pakiety społeczne i zdrowotne czy łączność cyfrową. Ten bezpieczny i transparentny sposób na przeciwdziałanie ubóstwu przynosi realne korzyści ludziom i środowisku. Dzięki temu w okresie ostatnich 6 miesięcy ponad milion butelek nie trafiło do oceanu, a uzyskane w ten sposób dochody pomogły zaspokoić potrzeby 132 osób, które aktywnie zaangażowały się w zbiórkę odpadów. Zebrane surowce, których waga przekroczyła 21 ton, zostały przetworzone na surowiec nadający się do ponownego wykorzystania w produktach i opakowaniach. W roku 2023 będziemy kontynuować te działania.
W trendach jest nadal koreańska pielęgnacja - K-beauty - jako źródło innowacji w światowej kosmetologii.
Ciągle wysoka inflacja, która ma wpływ na wzrost wielu kosztów, dotyczących zarówno produkcji, jak i dystrybucji, rosnące koszty transportu, surowców, opakowań.
Przede wszystkim zdrowia, zakończenia wojny w Ukrainie, wyraźnego spadku inflacji oraz stabilizacji, która pozwoli z większym spokojem planować i podejmować ważne z biznesowego punktu widzenia decyzje.