Marka Kanion dopasowuje portfolio pod wymagania współczesnego konsumenta

Marka Kanion dopasowuje portfolio pod wymagania współczesnego konsumenta

Mężczyźni coraz więcej uwagi poświęcają temu, by świadomie wybierać kosmetyki, które o nich właściwie zadbają, będą wygodne w użytkowaniu, o dobrym składzie i przyjemnym zapachu. Producenci starają się badać uważnie oczekiwania klientów, by ich oferta mogła sprostać coraz wyższym wymaganiom. O segmencie męskiej pielęgnacji i męskich wyborach kosmetycznych rozmawiamy z Katarzyną Moskal z działu marketingu Pollena-Ewa.

- Według rynkowych analiz segment męskiej pielęgnacji będzie sukcesywnie się wzmacniał sprzedażowo. Czy czujecie już Państwo ten trend z perspektywy producenta marki Kanion?

Trend oczywiście dostrzegamy i nie pozostajemy wobec niego obojętni. Męska pielęgnacja to zresztą ważna kategoria naszej oferty już od dawna. Kosmetyki Kanion zadebiutowały bowiem w latach 90-tych i nadal zajmują szczególne miejsce w sercach naszych klientów i na ich półkach. My zaś wciąż rozwijamy portfolio tej marki, odświeżając sukcesywnie jej wizerunek i wdrażając nowości, skrojone pod współczesnego konsumenta.

- Czy mężczyzna, wybierając kosmetyki, kieruje się innymi przesłankami niż kobieta?

Mężczyzn cechuje większa stałość i lojalność wobec marki, doceniają ponadczasowość oferty, co przekłada się na przywiązanie do brandu, który to zapewnia. Duże znaczenie ma pragmatyzm i minimalizm — oszczędny design, funkcjonalność opakowań czy wielofunkcyjność formuł (co tłumaczy popularność produktów 2w1). Mężczyźni zwracają także uwagę na wygodę użycia i łatwość aplikacji. Istotnym czynnikiem jest też cena, choć nie wydaje się ona być ostatecznym wyznacznikiem. Panowie niejednokrotnie bardzo wnikliwie czytają etykiety, skrupulatnie dokonując wyboru najlepszej oferty pod względem tak ceny, jak i składu.

- Jakie kosmetyki do pielęgnacji wybiera najchętniej i z czego to wynika?

Wśród kosmetyków, po które najczęściej sięgają panowie, przodują produkty dezodorujące (dezodoranty, wody toaletowe) i oczyszczające (żele pod prysznic, szampony do włosów) oraz wyroby do i po goleniu. Stanowią one podstawę codziennych rytuałów pielęgnacyjnych. Uwidacznia się jednak coraz silniej wzrost zainteresowania kategorią do pielęgnacji twarzy. Mężczyźni stają się bardziej otwarci na testowanie nowych formuł i nie poprzestają już tylko na goleniu i kojeniu skóry po nim. Chętniej i częściej sięgają po kremy czy wielofunkcyjne balsamy do twarzy – ten segment ma szczególnie rozwojowy potencjał.

- Jak ważna jest kwestia zapachu męskiego kosmetyku?

Zapach jest niezwykle istotny – w deklaracjach konsumenckich bywa stawiany nawet przed dobrym składem. Dla mężczyzn ważny jest na tyle, że często – nawet jeśli przy zakupie innych kosmetyków zdają się na swoje partnerki – o zakupie perfum chcą decydować już samodzielnie. Zapach w kosmetyku podbija poczucie świeżości i rześkości, wpływa na nastrój – może pomóc się zrelaksować lub przeciwnie – dodać wigoru. Pozwala też wyrazić siebie, swoją osobowość, bywa też dodatkiem do stylizacji, który nadaje całości niepowtarzalny, indywidualny charakter.

Dlatego projektując markę Kanion, przypisaliśmy każdemu z wariantów oryginalną, charakterystyczną kompozycję perfumeryjną, która akcentuje i podkreśla indywidualne cechy osobowe. Szyprowo-skórzany Kanion Classic stworzony został z myślą o mężczyznach ceniących klasyczny styl i ponadczasową elegancję, zmysłowa i ciepła paprotno-orientalna nuta ze szczyptą tajemnicy w wariancie Kanion Gold dedykowana jest dynamicznym innowatorom, odważnie realizującym swoje cele, podczas gdy najnowsza, oszałamiająco orzeźwiająca kompozycja Kanion Blue to zapach dla mężczyzn aktywnych, wolnych duchem, ceniących swobodę.

- Jakie nowe produkty rozszerzą linię Kanion w najbliższym czasie?

W ostatnich latach marka przeszła lifting i z nowym lookiem portfolio zostało rozszerzone, m.in. o nowy wariant zapachowy wody toaletowej Kanion Blue, innowacyjną linię wegańskich żeli pod prysznic w formule 2w1 w wariantach odpowiadających zapachom wód toaletowych oraz wegański wzmacniający szampon z guaraną i argininą z oryginalną, energizującą nutą zapachową.

Jesienią 2023 premierę ma nasza najświeższa nowość – delikatny balsam po goleniu Kanion Blue, który stanowi idealne dopełnienie codziennej pielęgnacji skóry twarzy, także wrażliwej. Wegańska formuła, z wysokim 91% udziałem składników pochodzenia naturalnego nawilża skórę i łagodzi, zmniejszając uczucie pieczenia, a efekt chłodzenia dodatkowo orzeźwia i odpręża. Dzięki lekkiej konsystencji szybko się rozprowadza i wchłania, pozostawiając skórę nawilżoną, ukojoną, idealnie gładką i zmatowioną. Wzmacnia także naturalną barierę ochronną naskórka. Poręczna tubo-butelka, w którą jest opakowany, zapewnia wygodne i wydajne dozowanie i użytkowanie.

- Kanion to marka z długimi rynkowymi tradycjami. Co robicie, by „odmłodzić” jej wizerunek i przyciągać młodszych konsumentów?

W ubiegłym roku zdecydowaliśmy o odświeżeniu grafik tej serii oraz dodaniu nowego wariantu, skierowanego do młodszego odbiorcy w okolicach 30-35 roku życia, który zaczyna zwracać baczniejszą uwagę na pielęgnację, jest gotowy eksperymentować z wyglądem, szukać swojej ścieżki, podkreślać indywidualność, manifestując pewność siebie. Nowy zapach Kanion Blue opakowaliśmy w grafikę przywodzącą na myśl taflę lodowca dla podkreślenia orzeźwienia, jakie zapewnia. Do wody toaletowej szybko dołączyły kolejne produkty w tej samej nucie – na początku tego roku żel pod prysznic 2w1 do ciała i włosów, teraz zaś nowoczesny w podaniu balsam po goleniu.

- Gdzie dostępne są obecnie kosmetyki Kanion? Który kanał sprzedaży sprawdza się w tym przypadku najlepiej?

Produkty Kanion dość szeroko dystrybuowane były do tej pory w dużej mierze w tradycyjnym kanale sprzedaży, rozszerzamy jednak stopniowo naszą dystrybucję także na sieci. Na ten moment jednak bardzo istotnym kanałem jest dla nas sprzedaż online, co zresztą idzie też w parze z męskim pragmatyzmem. Ta forma zakupów pozwala bowiem na spokojnie zapoznać się ofertą, przeanalizować skład i dobrać produkty komplementarne.
Zachęcamy zwłaszcza do skorzystania z naszego firmowego sklepu, gdzie zawsze można znaleźć pełną ofertę naszych marek, najszybciej poznać nasze nowości, a przy zamówieniu otrzymać także bezpłatnie próbki naszych wyrobów.

- Jakie działania marketingowe planujecie dla tej i kolejnych nowości Kanion?

Licząc się z wciąż dużym wpływem influencerów na wybory konsumentów i ich decyzje zakupowe, nasze działania promocyjne koncentrujemy w dużej mierze na social mediach. Bieżący rok rozpoczęliśmy ciekawą współpracą z młodym stylistą, Piotrem Balcerkiem przy wdrożeniu na rynek wody toaletowej Kanion Blue i planujemy obecnie jej kolejną odsłonę.

Po wakacjach zaprosiliśmy do wsparcia komunikacyjnego marki Kanion inspirujący, tryskający energią duet ojcowsko-synowski Hyperactive Boys. Flagowy_trener i Fit_Oldboy w zabawnym i dynamiczny filmie z nutą wspomnień w tle pokazują “od łazienki” ich przygotowania do treningów.

Na końcówkę roku mamy zaplanowaną także kampanię z jeszcze jednym, dynamicznym twórcą internetowym, pasjonatem podróży i górskich wędrówek. Na razie nie będziemy uchylać rąbka tajemnicy, kto to – zachęcamy, by obserwować na nasze kanały FB i IG i wyglądać efektów tej współpracy.

- To jeszcze na koniec – męskie kosmetyki kupuje On czy Ona – macie jakieś własne badania, które o tym świadczą?

Własnych badań w tym aspekcie nie prowadzimy, śledzimy jednak uważnie doniesienia i raporty branżowe. Widać z nich, że nadal dość znaczna grupa panów, prezentując pragmatyczne podejście, korzysta także w przypadku kosmetyków z zakupów dokonywanych przez osobę, która robi je dla całego gospodarstwa domowego, najczęściej partnerkę. Wyłania się jednak równolegle coraz liczniejsze grono mężczyzn dojrzewających jako świadomi klienci i wierzymy, że te proporcje zaczną się zmieniać i czeka nas jeszcze wiele ciekawych obserwacji dotyczących tej grupy konsumentów.

Dziękuję za rozmowę.
Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki
# Wywiady i opinie
 reklama