Maciej Tęsiorowski i Łukasz Kołodziejek, SENSUM MARE. Było, Jest, Będzie 2023/2024

Maciej Tęsiorowski i Łukasz Kołodziejek, SENSUM MARE. Było, Jest, Będzie 2023/2024

Maciej Tęsiorowski i Łukasz Kołodziejek, założyciele SENSUM MARE:

To był rok…

Pełen sukcesów i dynamicznego rozwoju SENSUM MARE! W obszarze dystrybucji nawiązaliśmy współpracę z siecią SuperPharm i po kilku miesiącach od wprowadzenia marki do sprzedaży on-line znaleźliśmy się na regularnych półkach większości drogerii. Dystrybucja została poszerzona również o lotniska, dzięki nawiązanej współpracy z właścicielem sieci sklepów AELIA.

Nawiązaliśmy strategiczną współpracę ze Stowarzyszeniem Chorych na Mięsaki i Czerniaki SARCOMA przy okazji launchu ALGODROPS SATIN SPF 50+. To był dla nas ważny moment. Zorganizowaliśmy event, który zgromadził ponad 200 osób z mediów i naszych partnerów handlowych, podczas którego w mobilnym gabinecie zwanym „Fura Zdrowia” lekarz dermatolog/onkolog zbadał 60 osób pod kątem nowotworów skóry. Nasza współpraca z SARCOMĄ trwa do dzisiaj. Comiesięcznie przekazujemy środki na statutowe działania Stowarzyszenia. Edukacja i społeczne zaangażowanie marki jest dla nas szczególnie ważne.

W październiku z okazji 6. urodzin SENSUM MARE premierę miały dwa sera do twarzy z linii ALGORPO, których zapas sprzedał się w kilka dni, dając nam dowód na to, że słuchamy naszych klientek oraz ich potrzeb, dostarczając im produkty, których potrzebują! Nasza kultowa maska do twarzy w kremie ALGOMASK poszerzyła się o maskę pod oczy, a w ostatnich dniach premierę miał krem do rąk z linii ALGOBODY.

Plan wdrożeń na rok 2024 jest bardzo ambitny - nie będziemy zwalniać tempa.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu kosmetycznego w roku 2023 to…

ELASTYCZNOŚĆ – dynamika branży kosmetycznej jest niesamowita, konieczność dostosowywania oferty do zmieniających się trendów i potrzeb zachowując DNA marki jest wyzwaniem.

ROZWÓJ – dla SENSUM MARE mijający rok upłynął pod hasłem rozwoju w każdym obszarze biznesu (dystrybucji, portfolio, zatrudnienia, wyników).

SPRAWDZAM – rok 2023 to weryfikacja kondycji niektórych marek i stawianie ich przed kluczowymi decyzjami.

Branżowy news roku…

Przejęcie przez Bielendę 100% udziałów Torf Corporation, właściciela marki Tołpa oraz ON. To mocny sygnał świadczący o potrzebie konsolidacji rynku, który jest mocno rozdrobiony. Możliwe, że proces akwizycyjny będzie rósł w kolejnych latach, przybliżając strukturę rynku polskiego do zachodnioeuropejskich.  

Personalnym newsem roku jest na pewno odejście Blanki Chmurzyńskiej-Brown do L‘Oréal Poland oraz objęcie stanowiska dyrektor generalnej PZPK przez Justynę Żerańską. Gratulujemy obu Paniom.

Nasz największy sukces w 2023 to…

Trudno wymienić jeden, kluczowe z pewnością było utrzymanie założonego tempa wzrostu i ugruntowanie pozycji marki na rynku.

Kolejnym bardzo ważnym krokiem milowym w rozwoju SENSUM MARE było zaangażowanie się w sprawy społecznie ważne i przełożenie sukcesu biznesowego w działania pomocowe i edukacyjne. Przy okazji premiery SPF ALGODROPS SATIN rozpoczęliśmy ogólnopolską kampanię edukacyjną w zakresie prewencji przed rakiem skóry przeprowadzoną łącznie ze Stowarzyszeniem SARCOMA. Z kampanią dotarliśmy do kilku milionów odbiorców. Dzięki bliskiej współpracy z wiodącymi twórcami internetowymi, wywiadami w radio, prasie czy telewizji udało się temat czerniaka nagłośnić bardzo szeroko.

Dużym sukcesem dla SENSUM MARE jest również pierwsza kampania komercyjna w telewizji przeprowadzona wraz z SuperPharm oraz zdobycie kilku ważnych, branżowych nagród, w tym Love Cosmetics Awards, Glammies czy Vogue Beauty Awards.

Najciekawszy obecnie trend rynkowy  to…

Rozwój sztucznej inteligencji i jej wpływ na nasze życie. Już dziś 49% Chińczyków uważa, że sugestie zakupowe generowane przez AI są dużo bardziej wiarygodne niż te generowane przez człowieka, a 44% Kanadyjczyków uważa, że sztuczna inteligencja będzie miała pozytywny wpływ na społeczeństwo.

W zakresie trendów produktowych z pewnością utrzyma się trend na kosmetyki ochronne z wysokim SPF, po które sięga coraz więcej osób - nie tylko w okresie letnim.

Wyzwaniem na rok 2024 będzie…

Utrzymanie założonego tempa wzrostu przy wysokiej inflacji i dużej konkurencji. Zmiana siedziby firmy na nową - obecnym biurze zespół SENSUM MARE pomału już się nie mieści; -)

Sobie i konkurencji na kolejny rok życzymy…

Wytrwałości w dążeniu do celów.

 

# Wywiady i opinie
 reklama