Dynamicznego rozwoju, który pociągnał za sobą projekty na europejską skalę. Mimo dalszej niepewności polityczno – gospodarczej i wysokiej inflacji sam rynek dalej się premiumizował, a konsumenci podnieśli swoje oczekiwania względem marek premium.
Wykorzystywanie technologii i innowacji w różnych aspektach. Od składników zaawansowanych technologicznie po narzędzia, które poprawiają doświadczenia klientów i dostarczają wartość dodaną. Zrównoważone podejście do biznesu, które stało się niezbędne w dzisiejszych czasach, gdzie dbanie o naszą planetę jest priorytetem. Działania CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, które angażują konsumentów w ważne tematy społeczne.
Przejęcie australijskiej marki Aēsop przez L’Oréal, który rozszerza swoje portfolio selektywne. Marka, która wprowadza nowy know-how to portfela lidera w branży beauty. Możemy się spodziewać bardzo dynamicznego wzrostu i ekspansji na rynki azjatyckie.
Rok 2023 był przełomowym rokiem dla marki YSL BEAUTY. Dzięki spójnej i konsekwentnej strategii budujemy udziały rynkowe. Jesteśmy najbardziej dynamiczną marką na rynku selektywnym w Polsce z dwucyfrowym wzrostem. Jednym z kluczowych momentów było wprowadzenie na rynek nowego męskiego zapachu MYSLF. Zapach zmiany dla nowego pokolenia. Dzisiaj GENZ bardziej niż „mieć” dąży do eksplorowania i doświadczenia siebie czyli „być”. Zapach stał się bestsellerem a w okresie lansowania męskim zapachem #1 na rynku selektywnym. Zapach odgrywa również kluczową rolę w budowaniu wizerunku marki jako marki młodej, odważniej i łamiącej dotychczasowe zasady.
Wzmożona premiumizacja. Wartość sektora Beauty w rynku selektywnym jest obecnie dwukrotnie niższa niż w krajach Europy Zachodniej, jednak w miarę wzbogacania się klasy średniej spodziewamy się dynamicznego wzrostu. Ten trend jest związany z rosnącym zainteresowaniem rynkiem kosmetycznym w Polsce oraz szybkim rozwojem kanału e-commerce, który demokratyzuje dostęp do produktów i usług. Równocześnie rozwija się również dystrybucja offline, co przekłada się na pojawienie się nowych punktów sprzedaży i nowatorskich koncepcji.
Wyzwanie to sprostanie oczekiwaniom konsumenta, który coraz bardziej jest świadomy swoich potrzeb a dzięki wszechobecnemu dostępowi do informacji i innych rynków podnosi swoje oczekiwania. Co roku obserwujemy pojawienie się kilkudziesięciu nowych marek w segmencie beauty, co zmusza marki do jeszcze mocniejszego budowania zaangażowania i przekraczania granic.
Morza inspiracji, które będą dalej rozwijać rynek selektywny w Polsce. Wzmożonego wysiłku położonego na działania w obszarze zrównoważonego rozwoju, bo przecież planeta jest tylko jedna. Proste, ale jak trudne do zrealizowania.