Dla naszej marki Semilac to był rok jubileuszowy! Świętowaliśmy 10-lecie obecności na rynku. Chcąc podkreślić, jak ważna jest umiejętność docenienia siebie i celebracji swoich osiągnięć, stworzyliśmy kampanię „Odkryj swoje 10/10”, do której zaprosiliśmy m.in. aktorkę Zofię Zborowską-Wronę z mamą Marią Winiarską, Rafała Maślaka z żoną Kamilą, czy znane tik tokerki, siostry Patrycję i Kingę Roszczyk. To właśnie z nimi przekonywaliśmy Polki, że są wartościowe i godne podziwu. Do sprzedaży w tym czasie trafiła unikatowa kolekcja lakierów Semilac, zawierająca 10 bestsellerowych kolorów.
Jednocześnie był to rok, w którym dynamicznie podbijaliśmy kolejne zagraniczne rynki, ale i poszerzaliśmy dystrybucję w Polsce. Semilac trafił na półki w niemieckim Rossmannie i dziś jest dostępny w ponad 1000 punktach stacjonarnych. Z kolei nasza druga marka hi hybrid weszła do prawie oferty wszystkich drogerii Rossmann w Polsce, a we Włoszech stała się ulubioną marką lakierów hybrydowych w sieci Pinalli.
Rosnąca inflacja, która z jednej strony bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe Polek i Polaków, a z drugiej strony rzuca duże wyzwanie dla biznesu, który mierzy się ze wzrostem cen transportu, opakowań, półproduktów etc. Ta sytuacja z pewnością wymaga od nas jeszcze większego koncentrowania się na poprawie efektywności, dzięki której nasze ceny pozostały niezmienne dla konsumentów produkcji. Ostatnia kwestia, o której nie należy zapominać to kwestie środowiskowe. Jako Nesperta, nieustannie dążymy do prowadzenia biznesu w sposób odpowiedzialny i coraz bardziej zrównoważony. Aktywnie zachęcamy do tego również naszych partnerów. W 2023 roku po raz pierwszy zmierzyliśmy swój ślad węglowy, co pozwoliło nam zaplanować konkretne działania mające na celu systematyczne neutralizowanie i minimalizowanie tego wpływu. Poza tym podjęliśmy w minionym roku szereg działań proekologicznych, w które angażowaliśmy naszych pracowników.
Przejście Blanki Chmurzyńskiej-Brown, wieloletniej dyrektorki generalnej PZPK do L’Oréal.
Zdecydowanie zbudowanie szerokiej dystrybucji w Niemczech, w drogeriach Rossmann.
Produktowo - stworzyliśmy nową kategorię lakierów UV, wprowadzając linię Semilac BioColor. Te lakiery w ponad 50% zawierają bioodnawialne składniki pochodzenia naturalnego, doskonale wpisując się w trend „eko”.
Był to też kolejny rok zacieśniania więzi z naszymi klientkami i prowadzenia działań idealnie dopasowanych do target grupy. Przykładem niech będzie kolaboracja marki hi hybrid z GenZie, czy YouTube’rem Dominikiem Rupińskim.
Dla naszej kategorii to nadal demokratyzacja manicure hybrydowego, który jest wykonywany już nie tylko w salonach manicure. Zauważamy też potrzebę profesjonalizacji użytkowniczek domowych. Wspomniałabym też o istotnej generalnie w branży beauty inkluzywności, która zaczyna również dotyczyć kategorii produktów hybrydowych. Te powinny odpowiadać zarówno na potrzeby miłośniczek (ale i miłośników) minimalistycznych stylizacji, pielęgnacji, jak i tych, dla których manicure to rodzaj sztuki.
Rosnący wpływ AI zarówno na tworzone produkty, jak i na komunikację z konsumentami i organizację pracy w biurze. W dobie tworzonych przez sztuczną inteligencję influencerów czy kreacji reklamowych jeszcze bardziej liczyć się będą wiarygodne kampanie marketingowe i prawdziwe relacje marek z ich odbiorcami.
Wyzwaniem będzie też sprawne dostosowywanie się do szybko nadchodzących zmian, które wynikają z procedowanych w Polsce i Unii Europejskiej projektów dotyczących branży kosmetycznej.
Wytrwałości, bo to z pewnością przyda się w tak dynamicznych okolicznościach. Choć myślę, że przy tej okazji warto nam wszystkim życzyć również mniejszych zawirowań i nie tak zaskakujących zwrotów akcji – tak w branży, jak i generalnie w gospodarce. Poza tym dużo kreatywności i otwartości, bo dzięki nim nasza praca ma sens i stanowi źródło przyjemności – tak dla nas, jak i dla naszych odbiorców.