To kolejny już dynamiczny rok, pełen wyzwań, lecz równocześnie nasycony dumą związaną z obchodami 25-lecia istnienia naszej firmy. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię stabilnego rozwoju. Nie jest naszą ambicją zdobyć wszystkie szczyty naraz (nie da się zresztą), ale z uporem i focusem, będąc doskonale przygotowanymi, każdy kolejny już tak. Pomimo niełatwego czasu, zanotowaliśmy dwucyfrowy wzrost, podjęliśmy strategiczne decyzje w strukturze dystrybucji na rynku polskim. Jednocześnie rok ten obfitował w sukcesy naszej strategii eksportowej. Dowodem tego dynamicznego rozwoju jest rozszerzenie zasięgu dystrybucji naszych produktów o kolejne 10 krajów.
1. EKO-odpowiedzialność i zrównoważony rozwój
2. Zmiana
3. Ludzie - zarówno pracownicy, jak i nasi klienci
Branżowo z pewnością znane wszystkim zmiany w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego. Z punktu widzenia codziennego funkcjonowania naszej firmy dużym newsem było wdrożenie dyrektywy Omnibus, czyli ustawy regulującej ceny. Z naszej perspektywy oceniamy to bardzo pozytywnie.
Trudno podać tylko jeden...; -) To już kolejny rok, kiedy zachowujemy miejsce lidera w kategorii brwi w Polsce - co nieustannie jest dla nas powodem do radości i mobilizacją do pracy. Odnotowaliśmy dynamiczny wzrost udziału rynków Ameryki Północnej i Południowej w obszarze eksportu, rozpędzamy się i rośnie nasz apetyt na więcej! Rozwój e-commerce nie zwalnia tempa, bacznie obserwujemy nowości, trendy i oczekiwania klientów, wdrażamy innowacje. Rozwijamy naszą społeczność Fajnych Babek - grupa na Facebooku cieszy się coraz większą popularnością, żyje “własnym życiem” i zaobserwowaliśmy, że nasz projekt jest bardzo inspirujący… dla innych; -)
Nie możemy pominąć naszej fantastycznej kampanii z hasłem “Łódź ma 600 lat, ale z Delia Cosmetics wygląda na 25”! Byliśmy z niej mega dumni. Nie ukrywamy, że jej rozgłos i zasięg zaskoczył nas samych! Pisały o nas niemalże wszystkie lokalne media i nie tylko... Wśród komentujących pojawili się także popularni w sieci eksperci marketingu i influencerzy. Cóż, jesteśmy podekscytowani i dumni!
W obszarze produktów i wdrożeń - z jednej strony układamy ponownie strategię w naszym aktualnym asortymencie, a jednocześnie koniecznie musimy wspomnieć o najnowszej linii do pielęgnacji dla mężczyzn - HUmanist. To kompleksowa seria stworzona dla mężczyzn, którzy cenią jakość i prostotę. Działania promocyjne planujemy na 2024 rok.
Mogłabym więcej… ale pewnie nie opublikujecie; -)
Z pewnością jest to AI, która obecnie zdobywa szturmem kolejne obszary naszej aktywności. Już niedługo może zacząć odgrywać ważną rolę w obszarze zarówno marketingu, jak i sprzedaży, zmieniając m.in. sposób komunikowania się, ale przede wszystkim skracając czas wybranych procesów. Algorytmy uczenia maszynowego pozwalają na prognozowanie zachowań konsumentów, umożliwia to skuteczniejsze ukierunkowanie kampanii reklamowych i działań sprzedażowych. Myślę, że wprowadzenie technologii AI do tych obszarów może zwiększyć skuteczność działań, a w konsekwencji udoskonalać doświadczenia klientów.
Dostosowywanie do nieustających zmian w regulacjach. Doskonalenie wewnętrznych procesów, skuteczne zarządzanie zmianą. W dalszym ciągu będziemy skupiać się na innowacyjnym podejściu, precyzyjnym dostosowaniu strategii i produktów do bieżących trendów.
Kolejnych tak dobrych (albo jeszcze lepszych!) 25 lat, siły, konsekwencji w działaniu i realizacji celów. Żyjemy w ciekawych czasach. To dobrze, ale mimo wszystko potrzebujemy stabilizacji globalnego rynku. Życzymy także ogromu optymizmu, "Bo jak nie MY, to kto?" - my Delia, i my cała branża kosmetyczna!