Anna Rolf-Smuniewska, marketing manager ds. Rynku Tradycyjnego i Innowacji Produktowych OCEANIC: Coraz częściej to konsument samodzielnie znajduje w produkcie te cechy, które uważa w nim za innowacyjne

Anna Rolf-Smuniewska, marketing manager ds. Rynku Tradycyjnego i Innowacji Produktowych OCEANIC: Coraz częściej to konsument samodzielnie znajduje w produkcie te cechy, które uważa w nim za innowacyjne

Polki uważają, że innowacyjny kosmetyk to taki, którego do tej pory nie było. Poszukują nowości kosmetycznych, bo wierzą, że dzięki nim pielęgnacja stanie się łatwiejsza, a przede wszystkim przyniesie szybki i trwały efekt w postaci poprawy stanu skóry zarówno twarzy, jak i ciała.

Dla klientek najbardziej liczy się bowiem skuteczność działania produktu, więc innowacyjność najczęściej postrzegają w kontekście zawartych w nim składników aktywnych, choć coraz częściej widzą ją także jako nowy sposób aplikacji kosmetyku lub zmianę samego opakowania.

Producenci komunikują więc innowacyjność preparatu najczęściej poprzez wskazanie np. na składnik aktywny, który do tej pory nie pojawił się na rynku.

Co ciekawe jednak: coraz częściej to konsument samodzielnie znajduje w produkcie te cechy, które uważa w nim za innowacyjne i taką informację przekazuje poprzez media społecznościowe dalej. W efekcie to on decyduje – czy i z jakiego powodu dany produkt zostanie ewentualnie uznany za innowacyjny.

Nasza firma dużą wagę przykłada do rozwoju innowacyjnych produktów, które mają mieć zauważalne działanie na skórę lub ciało. To skuteczność jest dla nas wyznacznikiem tego, czy dany produkt uznamy za innowacyjny.

Z drugiej strony – wiemy, że takie poszukiwanie innowacyjności wymaga zaangażowania znacznych zasobów – pieniężnych, czasowych (czas pochłaniają i badania rynku, i testy, i wdrożenia) oraz ludzkich (specjaliści, badacze).

Więcej: zaangażowanie to wiąże się z ryzykiem, ponieważ samo podjęcie działań zmierzających do stworzenia innowacyjnego produktu nie gwarantuje sukcesu. Wydaje nam się jednak, że to ryzyko warto podjąć, bowiem innowacja pozwala skorzystać później z tzw. efektu pierwszeństwa, który pozytywnie wpływa na wyniki sprzedaży.

Dążenie do innowacyjności ma też wpływ na intensyfikację prac poszczególnych zespołów, co sprzyja wyszukiwaniu szans, reagowaniu na zmieniające się otoczenie oraz wzmacnianiu procesów rozwoju.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, a więc nie tylko konsumentów, ale i np. dystrybutorów, firma zwiększa swoją przewagę konkurencyjną. Są to więc pożądane efekty wprowadzania rozwiązań innowacyjnych.

opr. Inga Kazana, Wirtualne Kosmetyki

Jak do kwestii innowacji podchodzą te firmy kosmetyczne? Kliknij i przeczytaj!

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Ziaja, Bielenda, Eveline Cosmetics, Janda, Naturativ, Phenomé, Chic Chiq, Annabelle Minerals

# Wywiady i opinie
 reklama