W Europie widać zainteresowanie kosmetykami nawilżającymi i hipoalergicznymi, a jak to wygląda gdzie indziej?

W Europie widać zainteresowanie kosmetykami nawilżającymi i hipoalergicznymi, a jak to wygląda gdzie indziej?

Revieve, lider w dziedzinie cyfrowej technologii kosmetycznej, opublikował kompleksowy raport „Global Skincare Landscape 2024 and Beyond”. Analiza preferencji konsumentów dostarcza  cennych informacji na temat obecnych i pojawiających się trendów na całym świecie, pomagając markom i sprzedawcom detalicznym strategicznie pozycjonować się na przyszłość.

Jakie są kosmetyczne preferencje w Europie?

Europejscy klienci doceniają kosmetyki etyczne i firmy stawiające na zrównoważony rozwój. Aż 50 proc. konsumentów ceni marki naturalne, ale znacząca grupa – 60 proc. stawia na kosmetyki z naukowym backgroundem.

Wrażliwość i suchość skóry są w Europie bardziej powszechne niż w innych regionach. 20 proc. europejskich konsumentów twierdzi, że ma skórę wrażliwą, 30 proc. uważa, że ich skóra jest sucha, a 25 proc. określa ją jako mieszaną. To sprawia, że w Europie jest stosunkowo wysoki popyt na kosmetyki hipoalergiczne, mocno nawilżające i wzmacniające barierę ochronną skóry.

Produkty do skóry wrażliwej stanowią 55 proc. zakupów produktów do pielęgnacji. Z uwagi na demografię w Europie rośnie zainteresowanie produktami przeciwstarzeniowymi, ale konsumentki preferują i w tej materii lżejsze kosmetyki nawilżające i ujędrniające - ciężkie tekstury nie są przesadnie lubiane. Około 60 proc. klientów najczęściej wybiera do pielęgnacji kremy nawilżające i sera.

Azja, Bliski Wchód i USA pod kątem wyborów kosmetycznych

Konsumenci z regionu Azji i Pacyfiku są przeważnie młodzi, obeznani z technologią i pod wpływem trendów w mediach społecznościowych. Wysokie jest wykorzystanie urządzeń mobilnych, co sugeruje preferencję do robienia zakupów online. Na rynek kosmetyczny najmocniej oddziałują trendy i innowacje K-Beauty. W Azji wysokim zainteresowaniem cieszą się kosmetyki do skóry trądzikowej, tłustej i takie, które komunikują ochronę przeciw miejskim zanieczyszczeniom. Ponad 26 proc. konsumentów nie jest jednak w stanie określić swojego typu skóry. Wśród produktów kosmetycznych dużym zainteresowaniem cieszą się te w formie żelowej i maseczki glinkowe. Składnikiem hero są: niacynamid - występujący w 15 proc. najlepiej sprzedających się produktów - i zielona herbata, co wpisuje się w trend naturalnych i skutecznych rozwiązań. Popularnością na rynkach azjatyckich cieszą się także kosmetyki rozjaśniające skórę i niwelujące przebarwienia.

Bliski Wchód ceni luksus. Konsumenci mają tendencję do posiadania rozbudowanych rytuałów pielęgnacyjnych, co wskazuje na chęć inwestowania w wiele produktów do pielęgnacji skóry. To tu prawdopodobieństwo zakupu kosmetyków selektywnych i premium jest 44% większe w porównaniu do innych regionów. Główne problemy skórne obejmują hiperpigmentację, matową i zmęczoną skórę oraz widoczne pory. Spora grupa konsumentów poszukuje skutecznych rozwiązań na problem starzenia się skóry, a także zapobiegania pojawianiu się zmarszczek. Podział typów skóry pokazuje, że najwięcej konsumentów ma w tym regionie cerę mieszaną, a potem w kolejności tłustą i suchą. W kosmetykach szczególnie pożądane są składniki takie jak kwas hialuronowy, skwalan i filtry przeciwsłoneczne o wysokim współczynniku SPF. Co ciekawe, znaczna część populacji (prawie 25 proc.) nie zna swojego typu skóry, co podkreśla konieczność ukierunkowanej edukacji i spersonalizowanych zaleceń dotyczących pielęgnacji.

W USA grupa konsumentów jest mocno zdywersyfikowana wiekowo i etnicznie, ale ponad połowę społeczeństwa stanowią osoby poniżej 34 lat, czyli najbardziej zaangażowane cyfrowo. Nic więc dziwnego, że na pielęgnacyjne mody i trendy silny wpływ wywierają celebryci i influencerzy – aż 34 proc. konsumentów kupiło coś pod wpływem polecenia w sieci lub wybrało markę celebrycką. Konsumenci sygnalizują szerokie spektrum problemów, w tym trądzik, starzenie się i hiperpigmentację, co odzwierciedla zróżnicowanie demograficzne. Rozkład typów skóry jest zróżnicowany, ze znaczną przewagą skóry mieszanej i wrażliwej. Jednak niemal 20 proc. konsumentów jest niepewnych swojego typu skóry. Retinoidy w kosmetykach anti-aging, kwas salicylowy na trądzik i witamina C na rozjaśnienie to jedne z topowych składników w kosmetykach. Istnieje silna preferencja dla spersonalizowanych rozwiązań do pielęgnacji skóry, z produktami dostosowanymi do rozwiązywania konkretnych problemów. Trend na naturalne i nietestowane na zwierzętach składniki wciąż rośnie, z naciskiem na kosmetyki w nurcie clean beauty. Widać także coraz większy popyt na produkty wielofunkcyjne.

źródło: Revieve
fot. unsplash

# Badania rynkowe
 reklama