Gen Z nie ma ochoty na skomplikowane rutyny pielęgnacyjne

Gen Z nie ma ochoty na skomplikowane rutyny pielęgnacyjne

Pokolenie Z stawia na proste i szybkie rutyny pielęgnacyjne – wynika z ankiety analizującej zachowania konsumenckie tej grupy demograficznej. 

Rynek kosmetyczny nieustannie się rozwija, a firmy prześcigają się w dążeniu do innowacyjnych rozwiązań i zaskakiwania kolejnymi nowościami. Ta klęska urodzaju sprawia, że klientom coraz trudniej odnaleźć się w gąszczu produktów. 

Badanie przeprowadzone przez Tropic Skincare wskazują, że 40% osób z Gen Z nie ma czasu i ochoty na skomplikowane rytuały piękna. 

Wyszukiwanie w internecie frazy “łatwa i szybka rutyna pielęgnacyjna” znacząco wzrasta. Młodzi ludzie zdecydowanie szukają prostych i efektywnych rozwiązań kosmetycznych.

Z badania wynikają także inne, ciekawe wnioski:

  • 37% Gen Z nie używa codziennie kremów z filtrem.
  • 40% osób z tej grupy nie nawilża swojej skóry każdego dnia.
  • Najważniejszym czynnikiem przy wyborze produktu dla młodego pokolenia jest przystępna cena. 
  • 37% osób ankietowanych z Pokolenia Z nie sprawdza daty ważności kosmetyków.
  • 27% Zetek deklaruje, że zdarza im się zapomnieć zmyć makijaż przed snem.
  • Jedynie 13% młodzieży uważa się za podatnych na reklamy TikTokowych influencerów. Jest to znacznie mniejszy odsetek niż wśród Milenialsów, z których aż 31% przyznaje, że przy wyborach konsumenckich kieruje się poleceniami osób medialnych.
  • 38% ankietowanych twierdzi, że kupowanie produktów pielęgnacyjnych bywa przytłaczające.

Ankieta wskazuje również, że prawie 2 miliony osób z Generacji Z w Wielkiej Brytanii wydaje na produkty pielęgnacyjne około 200 funtów w skali roku. 

Prawie połowa Zetek liczy na zauważenie pierwszych efektów już po tygodniu używania danego produktu. Skincare Tropic zauważa, że te nierealistyczne oczekiwania (i zawód, gdy kosmetyk ich nie spełnia) mogą przyczyniać się do poczucia zniechęcenia i przytłoczenia wśród młodych konsumentów. 

Susie Ma, CEO Tropics Skincare, zauważa: - Szeroki asortyment produktów rzeczywiście może przytłaczać. W mediach społecznościowych dostajemy też dużo sprzecznych informacji dotyczących tego, które produkty powinniśmy wybierać. W Tropics zależy nam na upraszczaniu rutyn pielęgnacyjnych dla wszystkich grup konsumenckich. Dążymy także do tworzenia produktów wielofunkcyjnych, aby usprawniać skincare. 

W tej grupie wiekowej konsumentów wieloetapowe rytuały pielęgnacyjne nie znajdują uznania. Pokolenie Z zdecydowanie preferuje minimalistyczne podejście i wybiera produkty wielofunkcyjne, eco-friendly i o prostych składach.


źródło: New data reveals Gen Z feel 'too busy' to follow skincare routine , the industry.beauty

(IL)

# Badania rynkowe
 reklama