Douglas zbadał, czy trendy kosmetyczne mają znaczenie dla Polek

Douglas zbadał, czy trendy kosmetyczne mają znaczenie dla Polek

Trendy beauty kształtują codzienne wybory konsumentów i mają realny wpływ na decyzje zakupowe. Polki coraz świadomiej podchodzą do kosmetyków, sięgając po produkty, które nie tylko odpowiadają na ich potrzeby pielęgnacyjne, ale także wpisują się w światowe tendencje.

Trendy coraz częściej stają się istotnym elementem pielęgnacyjnych rytuałów Polek. Z jednej strony to wpływ mediów społecznościowych, z drugiej – rosnąca świadomość dotycząca składników i skuteczności kosmetyków. Szukamy produktów, które są zgodne z aktualnymi trendami, ale również odpowiadają na nasze indywidualne potrzeby. Aby na bieżąco śledzić rosnące oczekiwania klientów i w pełni na nie odpowiadać, marka Douglas przeprowadziła badania konsumenckie.

Konsumentki czują trendy

Ich wyniki wskazują, że świadomość trendów wśród konsumentów jest na bardzo wysokim poziomie, a duża część respondentów deklaruje, że sięga po produkty wpisujące się w bieżące tendencje. Wśród najbardziej rozpoznawalnych trendów znajdują się:

Marki własne perfumerii i drogerii – 60% respondentów zadeklarowało, że zna ten trend, a 22%, że bardzo dobrze zna ten trend i kupuje kosmetyki, które się w niego wpisują.

Marki ekologiczne – 57% respondentów zadeklarowało, że zna ten trend, a 24%, że bardzo dobrze zna ten trend i kupuje kosmetyki, które się w niego wpisują.

Marki niszowe – 54% respondentów zadeklarowało, że zna ten trend, a 19%, że bardzo dobrze zna ten trend i kupuje kosmetyki, które się w niego wpisują.

Marki azjatyckie – 47% respondentów zadeklarowało, że zna ten trend, a 23%, że bardzo dobrze zna ten trend i kupuje kosmetyki, które się w niego wpisują.

Marki tworzone przez celebrytów i influencerów – 61% respondentów zadeklarowało, że zna ten trend, a 15%, że bardzo dobrze zna ten trend i kupuje kosmetyki, które się w niego wpisują.

Współprace marek z celebrytami/ influencerami – 62% respondentów zadeklarowało, że zna ten trend, a 16%, że bardzo dobrze zna ten trend i kupuje kosmetyki, które się w niego wpisują.

Produkty sezonowe/okolicznościowe/z okazji nadchodzącego święta/wydarzenia – 56% respondentów zadeklarowało, że zna ten trend, a 16%, że bardzo dobrze zna ten trend i kupuje kosmetyki, które się w niego wpisują.

Social media kreują trendy i dostarczają o nich informacji

Współczesne konsumentki nie tylko śledzą trendy, ale również aktywnie poszukują informacji na temat produktów w mediach społecznościowych. Według badań konsumenckich przeprowadzonych przez Douglas, Polki czerpią wiedzę o produktach beauty m.in. z reklam w internecie na platformach, takich jak Instagram (20%), Facebook (18%), YouTube (16%) i TikTok (11%), ale także z rekomendacji celebrytów i influencerów na Instagramie (13%), Facebook’u (10%), YouTube (12%) i TikTok’u (10%). Te liczby dowodzą, że social media pełnią istotną rolę w kształtowaniu trendów i wpływają na decyzje zakupowe klientów.

Świadome podejście do wyboru kosmetyków i czerpanie inspiracji z social mediów prowadzi do wzrostu zainteresowania markami wpisującymi się w popularne trendy. Douglas, jako ekspert beauty, nie tylko nadąża za tymi zmianami, ale aktywnie kształtuje rynek, oferując swoim klientom najlepsze rozwiązania i kompleksowe przewodnictwo w świecie urody.

Badanie zrealizowane na próbie n=500, w grupie kobiet 18+, które w ciągu ostatniego roku kupiły przez internet kosmetyki premium. Badanie przeprowadzone metodą CAWI w lipcu 2024 przez agencję Minds&Roses.
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Harpers Hygienics - Starszy Specjalista ds. Trade Marketingu Oferta pracy: Natura - Specjalista/ka ds. Marketingu i PR Oferta pracy: Bielenda Group Export Sales and Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Paese - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży Oferta pracy: Category Manager/Kupiec - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Monduniq - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Dramers - Export Key Account Manager Oferta pracy: Resibo - Przedstawiciel handlowy/Przedstawicielka handlowa ds. eksportu Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager