Najcenniejsza marka świata? To chyba oczywiste...

Najcenniejsza marka świata? To chyba oczywiste...

L'Oréal pozostaje najcenniejszą marką kosmetyczną na świecie, a jej wartość wzrosła o 11%, osiągając oszałamiającą kwotę 13,4 miliarda dolarów. Kultowa francuska marka nadal przyćmiewa konkurencję, odnotowując wartość około 80% wyższą niż jej najbliższy rywal (!).

Wysoka wycena marki L'Oréal jest ściśle powiązana ze strategicznym skupieniem firmy na premiumizacji i dostarczaniu innowacji w branży kosmetycznej. L'Oréal wykazuje absolutną zdolność dostosowania oferty produktów do popytu konsumentów - w tym na luksus, ale w osiągalnej cenie.

Miejsce drugie należy do Gillette. Marka odnotowała wzrost wartości o 13% do 7,4 miliarda dolarów. Gillette udało się zwiększyć przychody ze sprzedaży, ale nie poprzez wzrost wolumenu, ale wzrost cen. Jak widać konsumenci są skłonni zapłacić więcej, jeśli produkt oferuje lepszą jakość niż konkurencja.

Trzecie miejsce zajmuje kultowa Nivea. Obecna wycena marki to 6,7 miliarda dolarów. Wysoka rozpoznawalność brandu, zaufanie konsumentów i globalna sprzedaż to mocne filary jej sukcesu.  

Należący do L'Oréal Garnier wyrasta na najszybciej rozwijającą się markę kosmetyczną na świecie, której wartość wzrosła o 15% do 4,7 miliarda dolarów. W związku z tym nieznacznie wyprzedził Axe/Lynx/Ego, który również odnotował wzrost o 14% do 1,9 miliarda dolarów. Wzrost wartości marki Axe/Lynx/Ego (różne nazwy tej samej marki na różnych rynkach) wynika z wzrostu jej sprzedaży. Okazuje się, że zwiększone inwestycje Unilevera w marketing cyfrowy i handel elektroniczny, w połączeniu ze strategiczną podwyżką cen, bronią się wynikami.

Cała tabela najlepszych globalnie marek do sprawdzenia w linku poniżej.

# Badania rynkowe
 reklama