Polki chętnie sięgają po kosmetyki kolorowe, silny wpływ promocji na zakupy

Polki chętnie sięgają po kosmetyki kolorowe, silny wpływ promocji na zakupy

Czy wysoka sprzedaż kolorówki kogoś jeszcze zaskakuje? Raczej nie… Kolorówka jest bliska Polkom.

Sprawdzamy, jaki stosunek do makijażu mają konsumentki: po które kosmetyki sięgają najchętniej, jak często się malują i co przeszkadza Kowalskiej podczas kupowania podkładu czy szminki;-)

Prezentujemy wyniki ankiety przygotowanej dla naszego serwisu przez agencję badawczą BioStat.

Na początek częstotliwość. Codziennie makijaż wykonuje niemal 65% Polek. 23% maluje się kilka razy w tygodniu, a niecałe 6% kilka razy w miesiącu. Tylko 6,6% kobiet decyduje się na makijaż wyłącznie na specjalne okazje. Wniosek? Statystyczna Polka to umalowana Polka.

Opinie o tuszu sprawdzone w Internecie

Najczęściej Polki zaczynają malować się w wieku 14-18 lat (65,4%). Drugi wynik – 25,9%, to dziewczyny, które debiutują z makijażem mając od 19 do 25 lat. Tylko, choć może jednak należy powiedzieć „aż”, niecałe 5% respondentek zaczęło malować się przed 14. rokiem życia. Wystarczy znaleźć się pod pierwszą lepszą podstawówką, by przekonać się, że tak w istocie jest.

Kosmetykiem, który jest dla Polek zdecydowanie numerem jeden okazuje się tusz do rzęs (83,4%). To on najczęściej trafiał do zestawienia 3 produktów, bez których ankietowane nie wyobrażają sobie makijażu. Druga pozycja należy do podkładu (59,5%), a trzecią zajmuje puder w kamieniu/puder sypki (26,5%).

Często w kosmetyczce Polki można również znaleźć kredkę i cienie do oczu, szminkę i błyszczyk czy korektor. Nieco mniej chętnie panie sięgają po produkty, które wymagają większej wprawy, np. eyelinery, rozświetlacze, bronzery. To produkty, które mocno wypromował internet i tutoriale. Raczej bliższe są młodym konsumentkim, gotowym na bardziej zaawansowane wyzwania. W sieci bez problemu znajdą odpowiedzi, jak konturować twarz, by rezultat wyszedł efektowny, a nie groteskowy, a patentów na zrobienie perfekcyjnej kreski na oku jest co najmniej setka, choćby osławiony numer z łyżką;-)

Skąd Polki czerpią informacje na temat kosmetyków kolorowych? Zewsząd:-) Internet ma znaczenie podstawowe. Użytkowniczki kategorii kolorówki zaglądają na fora internetowe (42,7%), rozmawiają ze znajomymi (37,5%), inspirują je do zakupów posty w social mediach (35%).

33% Polek zagląda na tutoriale urodowe, a niemal 30% znajduje przydatne informacje w prasie kobiecej. W tym przypadku - jak w życiu - ankietowane mogły podać kilka źródeł. Bo jak wiadomo raczej informacje pozyskujemy wielokanałowo niż wąsko.

Nie ma jak promocja…

Wciąż silnym wabikiem zakupowym są dla Polek promocje.

Niemal 30% ankietowanych gotowych jest sięgnąć po nowość z kolorówki, jeśli ta akurat jest w promocji.

26% podchodzi mniej impulsywnie nowy kosmetyk kupuje wtedy, kiedy poprzedni się właśnie kończy/skończył. Ale 8% impulsowi ulega i kupuje tylko dlatego, że coś w szafie makijażowej właśnie wpadło nam w oko. Sugestii znajomych czy sprzedawców nie ulegamy wcale chętnie – tylko 12,6% pań gotowych jest na zakup w wyniku polecenia przez znajomego, a ledwie 3,2% zrobi to, kiedy trafią na przekonującą ekspedientkę w sklepie. Bardziej przekonuje Internet. Pozytywne informacje w sieci trafiają do wyobraźni i przekonują do zakupu 10,9% konsumentek, a post w social mediach lub tutorial ma taką moc sprawczą w przypadku 8,4% ankietowanych.

Co nas irytuje podczas zakupów w drogeriach?

Gdy pytamy Polki, co denerwuje je podczas kupowania kolorówki w sklepach stacjonarnych aż 56,1% odpowiedzi padło na brak dostępnych testerów (ankietowane mogły wybrać 3 irytujące je czynniki). Konsumentki narzekają także na tłok w drogerii (47,7% wskazań), choć skądinąd to właśnie na ukochanych promocjach doświadczają tego nieprzyjemnego customer experience.

Ponad 44% odpowiedzi związanych z irytacją w sklepie dotyczy otwartych produktów przeznaczonych do sprzedaży - zapewne część konsumentek posłużyła się nimi, jako testerami, których w sklepie zabrakło;-)

Złoszczą nas też braki asortymentowe – na przykład jest tester produktu, ale produktu w sprzedaży chwilowo nie ma. Zniszczone testery to zmora, która denerwuje 36% ankietowanych. Prawie 32% wskazań otrzymały również ceny, jeśli są wyższe niż w drogerii internetowej. Co ciekawe – aż 24,4% ankietowanych wybrało nadmierną pomoc ze strony personelu jako czynnik wyraźnie irytujący. 20% złości zaś niekompetencja personelu. Prawie po 18% otrzymały bałagan i złe oświetlenie w sklepach. 14% trafiło pod adresem niechęci personelu do doradzenia, a 12,5% związane jest z faktem, że w sklepach łatwiej znaleźć pracownika na kasie, niż przy półce, co w zasadzie uniemożliwia zadanie pytania czy prośbę o pomoc w doborze konkretnego kosmetyku...

Czy rośnie sprzedaż kolorówki w Internecie?

Według wszystkich badań tak, niemniej z kolorówką jest pewien problem. Najczęściej lubimy przetestować produkty przed zakupem, a w Internecie jest to raczej niemożliwe. Możliwa jest oczywiście wizyta w drogerii celem poznania nowości i ewentualnie zakup w e-commerce (ale to wydłuża czas!). Nic więc przesadnie dziwnego, że aż 23,4% ankietowanych zadeklarowało, że nigdy nie kupuje kolorówki w Internecie. Drugi biegun? Panie, które kupują nawet kilka razy w miesiącu – prawie 15%! Duża część klientek zakupów on-line dokonuje raz na kilka miesięcy – 44,6% odpowiedzi. Wydaje się, że Polki mogą przez Internet kupować kosmetyki, które już znają i do których mają zaufanie, ewentualnie skuszone naprawdę okazyjną ceną.

Jak to się aplikuje?

Ciekawe odpowiedzi ze strony ankietowanych padają na temat kosmetyków, które sprawiają trudność w aplikacji. Panie mogły wybrać trzy dowolne produkty do makijażu. Najwyższa pozycja eyelinera przesadnie nie dziwi – 37,6% wskazań. Okazuje się jednak, że wcale nie jest dla nas łatwa aplikacja produktów, po które sięgamy najczęściej – podkładu (24,6%) i tuszu do rzęs (23,1%). Jak widać do perfekcji konsumentki dochodzą latami:-) Najmniej kłopotliwy  jest po prostu błyszczyk – tylko 2,2% wskazań respondentek. Rzeczywiście, w tym przypadku nawet lusterko bywa zbędne;-)

Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą BioStat w dniach 21-22.12.2018 na reprezentatywnej próbie badawczej obejmującej 1000 respondentów. Pomiar zrealizowano przy wykorzystaniu interentowego Panelu Badania Opinii: https://www.badanie-opinii.pl/

44,2% z nich stanowiły kobiety w wieku 18-29 lat; 31,5% - 30-39 lat; 12,4% - 40-49 lat; 7,7% 50-59 lat, a 4,2% - kobiety 60+. Ponad połowa ankietowanych deklaruje wykształcenie wyższe. 36,7% ankietowanych ma miesięczny dochód na rękę w wysokości 1-2 tys. zł, 28,4% - 2-3 tys. zł., a 16,9% powyżej 3 tys. zł.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creatot TikTok - Nacomi Oferta pracy: Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych - Cosmo Group Oferta pracy: Paese - Product Manager Marek Własnych Oferta pracy: MPS International - Specjalista ds. legislacyjnych Oferta pracy: MG Evolution - Brand Communication Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Brand Manager Oferta pracy: Torf Corporation - Technolog ds. rozwoju kosmetyków Oferta pracy: MPS International - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Saraya - Regulatory Affairs Manager Oferta pracy: Yonelle ekspert/szkoleniowiec marki Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Brand Manager – kosmetyka biała Oferta pracy: Ezebra.pl - Kupiec Oferta pracy: Semilac - Brand Manager Oferta pracy: Stara Mydlarnia - Manager ds. marketingu Oferta pracy: Mustela - Junior Product Manager Oferta pracy: BasicLab - Media Planner Buyer Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Technolog Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Koordynator ds. marketingu i e-commerce Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Dax Cosmetics - Key Account Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. Zakupów i Logistyki Oferta pracy: Mokosh Cosmetics - Samodzielny Technolog Oferta pracy: Caudalie - PR Manager Oferta pracy: Fundacja Piękniejsze Życie - Koordynator Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Victoria Vynn - Brand Manager Oferta pracy: Phenicoptere - Ekspert ds. marketingu Oferta pracy: Wella Company - Commercial Manager Oferta pracy: Yokaba - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. PR i influencer marketingu Oferta pracy: Oriflame Polska - Commercial Planning Manager Oferta pracy: L'Oreal Poland - Hub Engagament Brand Manager Oferta pracy: Marion - Junior Brand Manager - marki własne Oferta pracy: Chanel - Product Manager Oferta pracy: Isono Cosmetics - Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży Oferta pracy: beBIO - Export Manager Oferta pracy: Drogerie Natura - Asystent/ka ds. Zakupów Oferta pracy: Orbico - Trade Marketing Specialist Oferta pracy: HR Concept - Technolog Oferta pracy: EcoWipes - Specjalista/Specjalistka ds. marketingu i social mediów Oferta pracy: Paese - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Product Manager Oferta pracy: Harper Hygienics - Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu Oferta pracy: Marketing Manager - kosmetyki naturalne - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager