Pokolenie alfa jest mocno kosmetyczne

Pokolenie alfa jest mocno kosmetyczne

Z badań wynika, że coraz młodsze dziewczynki bardzo dużo uwagi (i pieniędzy) przeznaczają na kosmetyki do pielęgnacji skóry. Wynika to z potężnego wpływu mediów społecznościowych.

Nastolatki, i to te bardzo wczesne, chętnie oglądają rozmaite filmy i polecajki kosmetyczne na Instagramie, YouTube i TikToku. Zainteresowanie tematyką beauty wciąż rośnie i coraz młodsze dzieciaki wybierają taką czy inną "rutynę pielęgnacyjną". Skrupulatności i cierpliwości w tym akurat odmówić im nie sposób. Co ciekawe coraz więcej uwagi kosmetykom poświęcają też nastoletni chłopcy. Potrafią odróżnić tonik od emulsji do oczyszczania twarzy i chętnie używają zapachów, mając już coraz wyraźniejsze preferencje.

"Wiele dzieci z pokolenia alfa staje się ekspertami w dziedzinie toników, kremów nawilżających i filtrów przeciwsłonecznych. Chcąc naśladować nastolatków, których oglądają w mediach społecznościowych, niektórzy wiedzą więcej o składnikach tych produktów niż ich rodzice" – czytamy na businessinsider.com.

Nastolatki sięgające "profilaktycznie" po kremy anti-aging nie są już pojedynczymi jednostkami. To może wydawać się dość szokującą informacją. Jeśli jednak mamy już doszukać się w tym czegoś pozytywnego, to rzeczywiście młodsze konsumentki - bardziej uważnie niż ich mamy czy babcie - zwracają uwagę na ochronę przeciwsłoneczną w kosmetykach. Są też coraz lepiej wyedukowane w kwestii składów i dobierania produktów pod określone problemy skórne.

Pielęgnacja skóry stała się mocno pulsującym tematem w społecznościówkach w pandemii. W okresie lockdownów zainteresowanie makijażem, na który brakowało raczej okazji, przeniosło się na odkrywanie nowych formuł pielęgnacyjnych, ćwiczenia z jogi twarzy czy wcielanie w życie rozmaitych wersji pielęgnacji w 5, 10 czy 15 krokach.

Kwestie kosmetyczne są dla dziewczyn tak ważne, że w tym roku jednym z częstszych marzeń jest... lodówka na kosmetyki, którą chciałyby dostać pod choinkę. Zresztą kosmetyki są i tak bardzo wysoko na liście oczekiwanych prezentów. Młodzież masowo taguje nazwy marek kosmetycznych przy filmikach ze swoimi listami życzeń, które wrzucają na TikToka. Na TikToku mocno obecnie trendują na przykład mgiełki zapachowe i specjalne kosmetyki do nocnej rutyny pielęgnacyjnej (zdecydowanie coś więcej niż krem na noc!).

Nie mamy polskich badań, liczymy że takie się pojawią, ale w ankiecie przeprowadzonej wśród amerykańskich nastolatków (średnia wieku 15,7 lat) wynika, że w tej grupie wiekowej średnie wydatki na kosmetyki do pielęgnacji skóry tej jesieni wzrosły o 19 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.

Nie tylko jednak pielęgnacja skóry jest ważna dla pokolenia alfa. Nastolatki są również wielkimi fankami pielęgnacji włosów i bardzo często sięgają po kosmetyki, których nigdy nie używali ich rodzice. Trend "włosomaniaczek" przyjął się rzeczywiście rewelacyjnie. Oczywiście producentów kosmetyków może cieszyć. Pozostaje jednak zasadnicze pytanie: czy naprawdę ta duża ilość produktów kosmetycznych i akcesoriów, po które sięgają nastolatki ma sens?

źródło: businessinsider.com
fot. unsplash

 

# Badania rynkowe
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Communication Manager (kosmetyki naturalne) - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: New Approach Product Manager/Brand Manager Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. Trade Marketingu - Paese Oferta pracy: Business Development Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: MG Evolution - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: MG Evolution - Content Manager Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi