Pokolenie alfa jest mocno kosmetyczne

Pokolenie alfa jest mocno kosmetyczne

Z badań wynika, że coraz młodsze dziewczynki bardzo dużo uwagi (i pieniędzy) przeznaczają na kosmetyki do pielęgnacji skóry. Wynika to z potężnego wpływu mediów społecznościowych.

Nastolatki, i to te bardzo wczesne, chętnie oglądają rozmaite filmy i polecajki kosmetyczne na Instagramie, YouTube i TikToku. Zainteresowanie tematyką beauty wciąż rośnie i coraz młodsze dzieciaki wybierają taką czy inną "rutynę pielęgnacyjną". Skrupulatności i cierpliwości w tym akurat odmówić im nie sposób. Co ciekawe coraz więcej uwagi kosmetykom poświęcają też nastoletni chłopcy. Potrafią odróżnić tonik od emulsji do oczyszczania twarzy i chętnie używają zapachów, mając już coraz wyraźniejsze preferencje.

"Wiele dzieci z pokolenia alfa staje się ekspertami w dziedzinie toników, kremów nawilżających i filtrów przeciwsłonecznych. Chcąc naśladować nastolatków, których oglądają w mediach społecznościowych, niektórzy wiedzą więcej o składnikach tych produktów niż ich rodzice" – czytamy na businessinsider.com.

Nastolatki sięgające "profilaktycznie" po kremy anti-aging nie są już pojedynczymi jednostkami. To może wydawać się dość szokującą informacją. Jeśli jednak mamy już doszukać się w tym czegoś pozytywnego, to rzeczywiście młodsze konsumentki - bardziej uważnie niż ich mamy czy babcie - zwracają uwagę na ochronę przeciwsłoneczną w kosmetykach. Są też coraz lepiej wyedukowane w kwestii składów i dobierania produktów pod określone problemy skórne.

Pielęgnacja skóry stała się mocno pulsującym tematem w społecznościówkach w pandemii. W okresie lockdownów zainteresowanie makijażem, na który brakowało raczej okazji, przeniosło się na odkrywanie nowych formuł pielęgnacyjnych, ćwiczenia z jogi twarzy czy wcielanie w życie rozmaitych wersji pielęgnacji w 5, 10 czy 15 krokach.

Kwestie kosmetyczne są dla dziewczyn tak ważne, że w tym roku jednym z częstszych marzeń jest... lodówka na kosmetyki, którą chciałyby dostać pod choinkę. Zresztą kosmetyki są i tak bardzo wysoko na liście oczekiwanych prezentów. Młodzież masowo taguje nazwy marek kosmetycznych przy filmikach ze swoimi listami życzeń, które wrzucają na TikToka. Na TikToku mocno obecnie trendują na przykład mgiełki zapachowe i specjalne kosmetyki do nocnej rutyny pielęgnacyjnej (zdecydowanie coś więcej niż krem na noc!).

Nie mamy polskich badań, liczymy że takie się pojawią, ale w ankiecie przeprowadzonej wśród amerykańskich nastolatków (średnia wieku 15,7 lat) wynika, że w tej grupie wiekowej średnie wydatki na kosmetyki do pielęgnacji skóry tej jesieni wzrosły o 19 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.

Nie tylko jednak pielęgnacja skóry jest ważna dla pokolenia alfa. Nastolatki są również wielkimi fankami pielęgnacji włosów i bardzo często sięgają po kosmetyki, których nigdy nie używali ich rodzice. Trend "włosomaniaczek" przyjął się rzeczywiście rewelacyjnie. Oczywiście producentów kosmetyków może cieszyć. Pozostaje jednak zasadnicze pytanie: czy naprawdę ta duża ilość produktów kosmetycznych i akcesoriów, po które sięgają nastolatki ma sens?

źródło: businessinsider.com
fot. unsplash

 

# Badania rynkowe
 reklama