Na inflacji zyskują marki własne sieci

Na inflacji zyskują marki własne sieci

Jak podaje dziennik „Rzeczposplita”, prezentując dane firmy badawczej Consumer Panel Services GfK, rynek kosmetyczny rośnie r./r. o 8 proc. Jego wartość to już ponad 9,2 mld zł, ale motorem rozwoju są marki własne sieci handlowych – one urosły aż o 22 proc., a o 14 proc. wzrosło znaczenie towarów kupowanych podczas promocji.

– To kolejny przykład tego, że konsumenci szukają oszczędności podczas codziennych zakupów. Obecnie triumf święcą promocje, a także produkty marek własnych, które wyróżniają się dobrą relacją ceny do jakości i tym budują coraz większe zaufanie wśród nabywców – mówi w rozmowie z dziennikiem Magdalena Pac-Pomarnacka, konsultant w Consumer Panel Services GfK.

W przypadku marek własnych Polacy wydają najwięcej pieniędzy na kosmetyki do twarzy – dla tej kategorii odnotowano wzrost o 30 proc. r./r. Wydatki na produkty do higieny osobistej zwiększyły się o 23 proc. Z kolei kosmetyki do makijażu odnotowały minimalny spadek o 1 proc.

Inflacja nie służy za to kosmetykom ekologicznym. Wartość tego rynku skurczyła się o 9 proc. wartościowo i 12 proc. ilościowo. Tu zdecydowanie wpływ mają ceny – zazwyczaj wyższe niż produktów standardowych – więc w przypadku, gdy wydatki trzeba ograniczać, konsumenci rezygnują z droższego bio-kremu czy eko-balsamu.

źródło: "Rzeczpospolita", fot. unsplash.com

# Badania rynkowe
 reklama