Mocna obecność polskich marek kosmetycznych w rankingu TOP 200 Najlepszych Polskich Marek Forbes

Mocna obecność polskich marek kosmetycznych w rankingu TOP 200 Najlepszych Polskich Marek Forbes

Miesięcznik ponownie przygotował ranking najsilniejszych marek. Wielkich przetasowań w zestawieniu sektorowym nie było. Sprawdzamy więc, jak wypadają polskie marki kosmetyczne w tym zestawieniu.

Najwyżej, ponownie, Ziaja. Pierwsza w kategorii kosmetycznej, 51. w zestawieniu wszystkich polskich brandów w TOP 200. Marka wyceniana jest na 266 mln zł. Oczko niżej w rankingu, biorąc pod uwagę tylko firmy kosmetyczne - Eveline (132 mln zł). Trzecie miejsce przypadło zaś Luksji (97 mln zł). Na kolejnych pozycjach plasują się marki: Bambino, AA, Biały Jeleń i Lirene. Miejsca od 8 do 11 przypadają natomiast Joannie, La Rive, Inglotowi i Kolastynie. 13 miejsce należy do Bell. Jeśli do tej pory raczej było ekonomicznie cenowo, to na miejscu 12. znalazła się polska marka premium – Dr Irena Eris.

Na kolejnych pozycjach w rankingu (tuż poza TOP 200) znalazły się marki Perfecta, Bielenda, Pollena Eva, Miraculum, Soraya, Dermika i Pani Walewska. My tymczasem czekamy na „wyceny” kilku młodszych brandów. Niektóre już mogły się zweryfikować rynkowo poprzez akwizycje (np. Miya Cosmetics), ale są też takie, które naszym zdaniem mocno zyskują na wartości, np. Glov, Yope, BasicLab czy Resibo.

W kraju działa około 1200 firm kosmetycznych, a 90 proc. z nich stanowią mikroprzedsiębiorcy. Tych zatrudniających powyżej 9 osób, z polskim kapitałem jest około 60.

Źródło: Forbes, listopad 2023.
Fot. unsplash.com

# Badania rynkowe
 reklama