Najwyżej, ponownie, Ziaja. Pierwsza w kategorii kosmetycznej, 51. w zestawieniu wszystkich polskich brandów w TOP 200. Marka wyceniana jest na 266 mln zł. Oczko niżej w rankingu, biorąc pod uwagę tylko firmy kosmetyczne - Eveline (132 mln zł). Trzecie miejsce przypadło zaś Luksji (97 mln zł). Na kolejnych pozycjach plasują się marki: Bambino, AA, Biały Jeleń i Lirene. Miejsca od 8 do 11 przypadają natomiast Joannie, La Rive, Inglotowi i Kolastynie. 13 miejsce należy do Bell. Jeśli do tej pory raczej było ekonomicznie cenowo, to na miejscu 12. znalazła się polska marka premium – Dr Irena Eris.
Na kolejnych pozycjach w rankingu (tuż poza TOP 200) znalazły się marki Perfecta, Bielenda, Pollena Eva, Miraculum, Soraya, Dermika i Pani Walewska. My tymczasem czekamy na „wyceny” kilku młodszych brandów. Niektóre już mogły się zweryfikować rynkowo poprzez akwizycje (np. Miya Cosmetics), ale są też takie, które naszym zdaniem mocno zyskują na wartości, np. Glov, Yope, BasicLab czy Resibo.
Źródło: Forbes, listopad 2023.
Fot. unsplash.com