Jak zmieniają się preferencje konsumentów robiących zakupy online? Badanie SW Research

Jak zmieniają się preferencje konsumentów robiących zakupy online? Badanie SW Research

Konsumenci poświęcają średnio 7,5 godziny miesięcznie na zakupy online. Ponad 1/4 badanych deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się czynniki, które biorą pod uwagę podczas zakupów online. Badanie przeprowadziła firma SW Research na zlecenie Allegro.

Coraz większą popularność zyskują aplikacje zakupowe, W przypadku klientów Allegro około połowa zakupów jest dokonywana właśnie poprzez aplikację.

Ponad 1/4 badanych deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się czynniki, które biorą pod uwagę podczas zakupów online. Częściej są to kobiety (32%) niż mężczyźni (25%). Zmieniający się rynek i dynamiczna sytuacja ekonomiczna to czynniki, które wpływają na preferencje konsumentów.

Najważniejszymi aspektami podczas zakupów online są:

  • cena produktu (45%)
  • jakość produktu (30%)
  • koszty dostawy (26%)

Na znaczeniu straciły zaś m.in. wygląd i funkcjonalność strony czy marka produktów. Kluczowym czynnikiem podczas porównywania ofert w internecie jest cena produktu (82%). Wśród osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrobiły zakupy na Allegro, aż 85% zwraca uwagę na specjalne oznaczenia ofert, a ponad połowa podkreśla, że mają one wpływ na ich decyzje zakupowe.

Biorąc pod uwagę przedziały cenowe:

  • w przypadku produktów do 50 zł ważne są także promocje i inne okazje cenowe
  • w przedziale od 50 zł do 150 zł ważny jest również koszt dostawy
  • w przypadku droższych produktów, powyżej 150 zł konsumenci zwracają uwagę na zaufanie i opinie o wybranej platformie, a także na markę produktów

O badaniu:
Badanie „Preferencje zakupowe w internecie” zrealizowało SW Research na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1015 ankiet z próbą Polek i Polaków robiących zakupy online, w formie wywiadów online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane między 16 a 22 czerwca 2023 r.
# Badania rynkowe
 reklama