Cosmoprof Bolonia 2023 - Sylveco: Nieustannie pracujemy, by powiększać liczbę zagranicznych rynków dla naszych marek

Cosmoprof Bolonia 2023 - Sylveco: Nieustannie pracujemy, by powiększać liczbę zagranicznych rynków dla naszych marek

#CosmoprofBolonia2023
#NaGorąco #MówimyJakJest

Tomasz Otrembski, dyrektor eksportu Sylveco, podkreśla, że obecność na targach świadczy o stabilnej pozycji na rynku i uwiarygadnia firmę jako potencjalnego partnera. Zauważa, że zmienia się sposób przygotowania wystawcy do targów oraz profil kupującego. Coraz więcej odwiedzających targi weryfikuje wystawców online, na platformach match-making i planuje swój czas co do minuty na długo przed wyjazdem na daną imprezę.

Jak oceniacie tegoroczne Cosmoprof Bolonia?

Na kompleksową ocenę targów przyjdzie jeszcze czas, natomiast dało się zauważyć większą liczbę osób odwiedzających w porównaniu do poprzedniej edycji. Myślę że poprzednia edycja była jeszcze w sezonie Covid'owym, co mogło mieć wpływ na ilość osób odwiedzających zwłaszcza spoza Europy. Należy pamiętać, że Włochy zniosły nakaz noszenia maseczek dopiero 1 maja 2022 - w trakcie trwania targów.

W jaki sposób staraliście się jako firma/marka wykorzystać potencjał targów?

Dla każdej firmy targi, oprócz okazji do zdobycia dodatkowych klientów, są możliwością prezentacji produktów, porównania oferty na tle konkurencji, spotkania partnerów, z którymi utrzymujemy relacje biznesowe. W naszym przypadku były również okazją do zaprezentowania rebrandingu Aloesove, który miał miejsce tuż przed imprezą, jak również zaprezentowania zmienionego na początku roku wizerunku marki Biolaven.

Co pozytywnie motywowało Was podczas tych targowych dni?

Projekt stoiska zrobił bardzo dużo pozytywnej „roboty”. Wiele osób, które odwiedziło nas przez trzy dni targów, zwracało uwagę szczególnie na chatę pomalowaną w kwieciste zalipiańskie wzory, przypominające design naszego Vianka. Świetnie jest opowiadać o produktach, które mają swoją duszę i historię.

Co powinno być poprawione - przez organizatora lub też z Waszej strony - podczas kolejnej edycji?

Muszę przyznać, że decyzja organizatorów o skróceniu liczby dni dla naszej kategorii wydawała mi się przed wyjazdem błędna, natomiast po zakończeniu imprezy nie jestem już tak jednoznaczny w swojej opinii. Myślę, że poziom organizacji imprezy przez Włochów jest zawsze taki sam, więc nie możemy mówić o zaskoczeniach, jeśli chodzi o organizatora. Najważniejszym naszym zadaniem było wybranie właściwej firmy do budowy naszego stoiska, tak aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek związanych z jakością oraz terminowością wykonania zlecenia. W tym zakresie mamy sprawdzonego partnera, na którym możemy polegać.

Czym dla polskiego sektora kosmetycznego jest Bolonia? Czy targi wciąż są dobrym miejscem dla rozwijania eksportu? Gdzie jeszcze w tym roku będzie można spotkać Wasze marki?

Bolonia to największe targi kosmetyczne oraz okno wystawowe dla polskich producentów. Co roku polska branża kosmetyczna jest bardzo szeroko reprezentowana przez polskich producentów, organizację oraz prasę. Obecność na targach świadczy o stabilnej pozycji na rynku i uwiarygadnia firmę jako potencjalnego partnera. Na pewno zmienia się sposób przygotowania wystawcy do targów oraz profil kupującego. Coraz więcej odwiedzających targi weryfikuje wystawców online, na platformach match-making i planuje swój czas co do minuty na długo przed wyjazdem na daną imprezę. W tej sytuacji spotkanie kupującego jest zdecydowanie utrudnione, a gdy taka osoba przychodzi na stoisko ma już określone wyobrażenie o naszej ofercie, które wspólnie z handlowcem powinna jeszcze przepracować. Nasze plany na ten rok obejmują jeszcze udział w targach na stoiskach współorganizowanych przez PAIH oraz jedną dużą imprezę targową w Dubaju. Z uwagi na to, że PAIH organizuje konkursy na uczestników ich stoisk narodowych mogę potwierdzić na tę chwilę tylko Kazachstan.

Kluczowe rynki Waszych marek to…

W planie na ten rok mamy ekspansję na rynkach Bliskiego Wschodu oraz azjatyckich, które miałyby dołączyć do rynków europejskich. Obecnie produkty Sylveco dostępne są w 26 krajach, a my pracujemy, aby ciągle powiększać tę liczbę.

# Eksport
 reklama