#CosmoprofBolonia2023
#NaGorąco #MówimyJakJest
Tegoroczne targi w Bolonii oceniamy bardzo pozytywnie. Porównując je z rokiem ubiegłym było więcej wystawców, więcej osób odwiedzających stoiska. Po przerwie spowodowanej Covidem poprzednia edycja była bardzo „ostrożna”. Spowodował to na pewno wybuch wojny w Ukrainie, spadek nastrojów związany z trudną sytuacją gospodarczą i polityczną. W tym roku niewiele się zmieniło, wojna trwa nadal, wiele gospodarek dotyka kryzys i inflacja, ale przedsiębiorcy nauczyli się funkcjonować w trudnych, zmieniających się warunkach.
Z punktu widzenia naszej obecności na targach było to kilka bardzo pracowitych, ale efektywnych dni. Na stoisku, gdzie prezentowaliśmy markę Neboa - naturalne kosmetyki do pielęgnacji włosów, skóry głowy i ciała, każdego dnia odwiedziło nas wiele zainteresowanych osób, co przełożyło się na ciekawe spotkania i pozyskanie nowych kontaktów.
W firmie Eurus dopiero rozpoczynamy naszą przygodę z eksportem. Cosmoprof w Bolonii to najważniejsze targi dla naszej branży. Dla rozwoju eksportu są kluczowe, gdyż jest to unikana okazja do osobistego kontaktu z potencjalnymi partnerami. Podczas wszystkich targowych dni odbyliśmy w sumie ok. 90 spotkań. Z większością firm, z którymi się spotkaliśmy, rozmowy już są kontynuowane.
Wielką motywacją było duże zainteresowanie naszym oryginalnym, wyróżniającym się stoiskiem, a przede wszystkim unikatowym konceptem marki Neboa. Zwracano szczególną uwagę na nowoczesne, unikalne kształty i kolory opakowań - to przyciągało wzrok i zachęcało do dalszych rozmów na temat oferty i produktów, ich receptur, które są biodegradowalne, naturalne (minimum 95% składu), pozbawione mikroplastiku.
Przy tak dużym evencie pewne problemy organizacyjne są trudne do uniknięcia. Korki, zbyt mała ilość miejsc parkingowych, są to problemy raczej typowe, natomiast, naszym zdaniem, lepsze zaplecze gastronomiczne i umożliwienie kilkukrotnego wyjścia i wejścia na teren targów w ciągu dnia (obecnie nie jest to możliwe) to kwestie warte dopracowania.
Targi w Bolonii są od wielu lat możliwością zaprezentowania Polski jako jednego z bardzo istotnych graczy na światowym rynku producentów i eksporterów kosmetyków. Dla marek jest to możliwość pokazania swojej nowej oferty lub, tak jak w tym roku w naszym przypadku, możliwość debiutu wśród marek o ugruntowanej już pozycji eksportowej.
Jak najbardziej tak. We współczesnym biznesie wiele rzeczy można załatwić online, ale zawsze osobisty kontakt jest bezcenny.