Cosmoprof Bolonia 2023 - Eurus: Targi są unikaną okazją do osobistego kontaktu z potencjalnymi partnerami

Cosmoprof Bolonia 2023 - Eurus: Targi są unikaną okazją do osobistego kontaktu z potencjalnymi partnerami

#CosmoprofBolonia2023
#NaGorąco #MówimyJakJest

Stoisko Neboa było piękne - zdecydowanie zatrzymywało wzrok. Jasno komunikowało wartości marki i jej ekologiczne zaangażowanie. Marek Kalinowski, dyrektor handlowy firmy Eurus i Paweł Beszterda, export manager w firmie Eurus uważają, że to była lepsza edycja targów niż przed rokiem, mimo iż sytuacja na świecie wciąż daleka jest od spokoju. Przedsiębiorcy nauczyli się jednak w niej funkcjonować i starają się rozwijać swoje biznesy.

Jak oceniacie tegoroczne Cosmoprof Bolonia?

Tegoroczne targi w Bolonii oceniamy bardzo pozytywnie. Porównując je z rokiem ubiegłym było więcej wystawców, więcej osób odwiedzających stoiska. Po przerwie spowodowanej Covidem poprzednia edycja była bardzo „ostrożna”. Spowodował to na pewno wybuch wojny w Ukrainie, spadek nastrojów związany z trudną sytuacją gospodarczą i polityczną. W tym roku niewiele się zmieniło, wojna trwa nadal, wiele gospodarek dotyka kryzys i inflacja, ale przedsiębiorcy nauczyli się funkcjonować w trudnych, zmieniających się warunkach.

Z punktu widzenia naszej obecności na targach było to kilka bardzo pracowitych, ale efektywnych dni. Na stoisku, gdzie prezentowaliśmy markę Neboa - naturalne kosmetyki do pielęgnacji włosów, skóry głowy i ciała, każdego dnia odwiedziło nas wiele zainteresowanych osób, co przełożyło się na ciekawe spotkania i pozyskanie nowych kontaktów.

W jaki sposób staraliście się jako firma wykorzystać potencjał targów?

W firmie Eurus dopiero rozpoczynamy naszą przygodę z eksportem. Cosmoprof w Bolonii to najważniejsze targi dla naszej branży. Dla rozwoju eksportu są kluczowe, gdyż jest to unikana okazja do osobistego kontaktu z potencjalnymi partnerami.  Podczas wszystkich targowych dni odbyliśmy w sumie ok. 90 spotkań. Z większością firm, z którymi się spotkaliśmy, rozmowy już są kontynuowane.

Co pozytywnie motywowało Was podczas tych targowych dni?

Wielką motywacją było duże zainteresowanie naszym oryginalnym, wyróżniającym się stoiskiem, a przede wszystkim unikatowym konceptem marki Neboa. Zwracano szczególną uwagę na nowoczesne, unikalne kształty i kolory opakowań - to przyciągało wzrok i zachęcało do dalszych rozmów na temat oferty i produktów, ich receptur, które są biodegradowalne, naturalne (minimum 95% składu), pozbawione mikroplastiku.

Co powinno być poprawione - przez organizatora lub też z Waszej strony - podczas kolejnej edycji?

Przy tak dużym evencie pewne problemy organizacyjne są trudne do uniknięcia. Korki, zbyt mała ilość miejsc parkingowych, są to problemy raczej typowe, natomiast, naszym zdaniem, lepsze zaplecze gastronomiczne i umożliwienie kilkukrotnego wyjścia i wejścia na teren targów w ciągu dnia (obecnie nie jest to możliwe) to kwestie warte dopracowania.  

Czym dla polskiego sektora kosmetycznego jest Bolonia?

Targi w Bolonii są od wielu lat możliwością zaprezentowania Polski jako jednego z bardzo istotnych graczy na światowym rynku producentów i eksporterów kosmetyków. Dla marek jest to możliwość pokazania swojej nowej oferty lub, tak jak w tym roku w naszym przypadku, możliwość debiutu wśród marek o ugruntowanej już pozycji eksportowej.

Czy targi wciąż są dobrym miejscem dla rozwijania eksportu?

Jak najbardziej tak. We współczesnym biznesie wiele rzeczy można załatwić online, ale zawsze osobisty kontakt jest bezcenny.

Eurus jest  importerem i dystrybutorem innowacyjnych kosmetyków z całego świata m.in. MEDIHEAL, Petitfee, Esfolio, Dr. Sante, O’Herbal  oraz producent marek NEBOA, REVOSS Professional, KIMOCO Beauty, Mevelle.
# Eksport
 reklama