W słonecznych okolicznościach przywitaliśmy Włochy, gotowi przyjąć odwiedzających nasze stoisko. W tym roku w wydarzeniu wzięło udział ponad 3000 wystawców, więc czekało nas także dużo pracy i kroków do pokonania... Wyczekiwaliśmy wielu wykładów, paneli dyskusyjnych i inspirujących spotkań z przedstawicielami.
– To już 10-ty raz, kiedy Paese wystawia się na targach Cosmoprof. W porównaniu do poprzedniej edycji pojawiło się mniej polskich firm, ale dla nas to wciąż najlepsze targi z największym potencjałem handlowym. Międzynarodowe wydarzenia tak dużej skali, to świetna okazja do spotkania kontrahentów, z którymi pozostajemy w stałym kontakcie, ale także tych zupełnie nowych. Lista odwiedzających była pokaźna i różnorodna również jeśli chodzi o rynki. Cosmoprof Bologna to wciąż w naszej opinii największe targi w branży kosmetycznej – komentuje Klaudia Twardosz, menadżerka eksportu Paese.
Oprócz wymiany wartościowych kontaktów biznesowych, targi to także czas niepowtarzalnych inspiracji. Tegoroczna edycja Cosmoprof jednoznacznie wskazała królujący trend w branży beauty, czyli nacisk na ekologię. Wraz ze wzrostem świadomości konsumentów, standardem stają się nie tylko naturalne składy samych produktów, ale także biodegradowalne opakowania. Liczą się wartości marki w obszarze środowiska. Dostawcy zwracają uwagę na materiały, z jakich są tworzone produkty i dbają o to, aby były one łatwe w utylizacji. – Wyróżniającym się trendem są opakowania w formie kwadratu, z różnymi modyfikacjami np. kwadrat z zaokrąglonymi rogami. Jeśli chodzi o sam makijaż, to widać raczej produkty rozświetlające, tworzące naturalny efekt na twarzy. W pielęgnacji dominuje głównie witamina C, kolagen, retinol i kwas hialuronowy – dodaje Monika Kwarciana, product menager marki Paese.
Paese jest marką dostępną już w ponad 50-ciu krajach świata. Cosmoprof co roku daje możliwość aktualizacji wielu kontaktów w celu poszerzenia obszarów sprzedaży eksportowej. To dla firmy niezwykle cenna przestrzeń do wymiany doświadczeń i pozyskania nowych kanałów współpracy. – Podczas targów w Bolonii mieliśmy kilka spotkań z klientami z Ameryki Południowej: z Chile, Ekwadoru i Kolumbii - mamy nadzieję, że uda nam się wejść na tamtejszy rynek. Jesteśmy pewni, że społeczności tych krajów docenią jakość naszych produktów. Tak naprawdę jesteśmy otwarci na wiele nowych rynków. Chcemy, aby kosmetyki Paese cieszyły odbiorców w każdym zakątku świata – podsumowuje Marzena Flaga, head of export department Paese.