Podczas targów w Bolonii specjalną przestrzeń będą mieć pawilony narodowe – w tym roku będzie ich 30 – w tym oczywiście polski. Na ten moment odwiedzający targi, którzy już kupili wejściówki, reprezentują 110 krajów.
Wyniki te odzwierciedlają ogólne zaufanie i optymizm rynku, a także pozytywny odbiór nowego formatu wydarzenia, obejmującego skoordynowane otwarcie wszystkich pawilonów tego samego dnia, w czwartek 21 marca. Cosmopack oraz Cosmo Perfumery & Cosmetics będą otwarte przez 3 dni i zostaną zamknięte w sobotę 23 marca. Pawilony poświęcone kosmetykom profesjonalnym Cosmo Hair Nail & Beauty Salon będą otwarte przez 4 dni i zostaną zamknięte w niedzielę 24 marca. - W związku z 55. edycją targów Cosmoprof Worldwide Bologna spodziewamy się bardzo pozytywnych wyników potwierdzających status targów w Bolonii jako globalnego wydarzenia referencyjnego dla dostawców, producentów, właścicieli marek, nabywców, dystrybutorów, sprzedawców detalicznych i operatorów zainteresowanych nowymi rozwiązaniami dla rozwoju swoich biznesów - podkreśla Gianpiero Calzolari, prezes BolognaFiere. - Biznes kosmetyczny przeżywa ekscytujący moment na całym świecie: według raportu McKinsey & Company dotyczącego sektora na lata 2023-2027, w 2023 r. branża osiągnęła obrót na poziomie 427 miliardów USD, a prognozuje się, że do 2027 r. osiągnie on obrót 580 miliardów USD, przy rocznej stopie wzrostu wynoszącej 6%. W tym kontekście Cosmoprof może zaoferować podstawowe wsparcie dla firm i operatorów. – dodał.