Trendy kosmetyczne 2021. Creamy: wzmocniona aktywność online i fokus na personalizację

Trendy kosmetyczne 2021. Creamy: wzmocniona aktywność online i fokus na personalizację

Zofia Pinchinat-Witucka, założycielka i właścicielka Creamy:

Rok 2020 niewątpliwie położy się cieniem na sytuacji gospodarczej bieżącego roku. Skutki pandemii prawdopodobnie odczujemy w całej rozciągłości dopiero za kilka miesięcy. Na pewno entuzjazm konsumpcyjny osłabnie na jakiś czas, a klienci będą bardziej ostrożni w podejmowaniu decyzji zakupowych.

Narzucony społeczny dystans objawił się nie tylko w osłabieniu relacji społecznych, ale również praktycznym zaprzestaniu bezpośrednich kontaktów z klientem. Dla nas jako spersonalizowanej marki urodowej osobiste spotkania były bazą do tworzenia długotrwałego związku z naszymi kosmetykami. Wbrew przekonaniom przed pandemią ogólne statystyki mówiły, że produkty kosmetyczne najlepiej sprzedawały się w drogeriach i sklepach stacjonarnych. Niewątpliwie wynikało to z chęci wypróbowania produktu, sprawdzenia jego zapachu czy oceny innych jego walorów na podstawie bezpośredniego przetestowania na skórze.

Dla Creamy osobisty kontakt z klientem był i jest bazą do stworzenia relacji, które mogą się zakończyć zakupem, ale nie jest to jedyny cel, gdyż zależy nam na szerzeniu kultury właściwej pielęgnacji cery oraz życia w zgodzie z naturą i ochrony naturalnego środowiska.

Nasze kosmetyki są uszyte pod specyficzne potrzeby, dlatego ich właściwa identyfikacja jest istotnym etapem poprzedzającym podjęcie ostatecznej decyzji o wyborze produktu. W związku z przeniesieniem sprzedaży głównie do online rozwój narzędzi pozwalających klientkom na właściwe dobranie produktu jest bardzo istotne z naszego punktu widzenia.

Więcej aktywności online

Postawiłyśmy na rozwój digitalowych kanałów dotarcia do kupującego, co zresztą już od dawna wdrażałyśmy. W Creamy podczas ostatnich miesięcy uruchomiony został chatbot, który umożliwia nawiązanie pierwszego kontaktu z naszą obsługą klienta. Innym narzędziem jest ankieta potrzeb od dawana dostępna na naszej stronie internetowej. Jest to instrument pozwalający na uzyskanie konkretnych informacji oraz uwzględnienie zdefiniowanych oczekiwań naszych odbiorców. To daje możliwość dobrania kosmetyku najbardziej dostosowanego do określonego typu skóry i indywidualnych potrzeb. W ciągu minionego roku ankieta została unowocześniona i uzyskała bardziej przyjazną formę pozwalającą na szybsze zgromadzenie informacji od i zaoferowanie bardziej precyzyjnej i szerszej gamy dopasowanych kosmetyków. W tej chwili większość naszych klientów online wykazuje zainteresowanie tym rozwiązaniem digitalowym. Nowa forma kontaktów na żywo w postaci live'ów na kanałach społecznościowych jest rosnącym sposobem budowania zaangażowanej wspólnoty wokół marki. Pozwala to zachować formę wizualnego kontaktu i werbalnej interakcji dając możliwość na bezpośrednie zadawanie pytań i otrzymywanie odpowiedzi w czasie realnym. Niewątpliwie będą jeszcze rozwijać się inne pomysły na komunikację w wirtualnej rzeczywistości, jak choćby webinary, spotkania prasowe online i inne formy kontaktu za pomocą łączy internetowych.

Wyczekiwany powrót normalności

Gdy zakończą się restrykcje związane z Covid-19 najprawdopodobniej chęć bezpośredniego kontaktu na żywo ze sprzedawcą czy producentem odżyje, a wielu klientów będzie na nowo szukać możliwości zakupu zgodnie z dawnymi przyzwyczajamy, czyli stacjonarnie lub w innej formie interakcji choćby na targach kosmetyków. W Creamy planujemy wznowienie sprzedaży w Atelier Creamy oraz kontynuowanie możliwość indywidualnych spotkań w celu utrzymania spersonalizowanej obsługi.

W Creamy nadal będziemy praktykować holistycznie podejście do dbania o skórę. Nasze klientki są świadome, że pielęgnacja cery przyniesie efekty, gdy będziemy dbać o całe ciało.

Poszukują minimalistycznych skutecznych i wydajnych produktów, które pozwolą zaspokoić potrzeby najbardziej wymagającej skóry. Jednocześnie wiedzą, że dobry kosmetyk (naturalny, wegański, ze skutecznymi stężeniami składników aktywnych) to nie wszystko, aby cieszyć się zdrową skórą, trzeba także zadbać o swoje wnętrze. Styl życia ma ogromny wpływ na wygląd, dlatego doceniane będą wszelkie dodatkowe informacje, które pozwolą uzupełnić rytuały pielęgnacyjne o ważne i efektywne praktyki możliwe do wdrożenia w domu. W przypadku Creamy nieodłącznie promujemy wykonywanie masażu twarzy dla lepszej aplikacji kosmetyków, ale również dla zapewnienia jędrności mięśni, właściwego dotlenienie i odżywienia komórek skórnych a także oczyszczenia z toksyn dzięki stymulacji układu limfatycznego. Ten zabieg staje się istotnym elementem holistycznej pielęgnacji promowanej przez naszą markę.

Nasze działania wpisują się w nowy trend i nową potrzebę klientów, jakim jest aktywny udział w tworzeniu kosmetyków i podnoszenie ich skuteczności poprzez wzbogacenie rytuałów pielęgnacyjnych o konkretne praktyki angażując w dodatkowy sposób naszych klientów.

Krótko mówiąc trendy 2021 dla firm kosmetycznych będą dalej wzmacniać aktywność online i zmuszą do jeszcze bardziej uważnego śledzenia zmieniających się oczekiwań i potrzeb klientów ery postcovidowej. 

# Wywiady i opinie
 reklama