Kosmetyki naturalne mają już stałe miejsce na półce i są głównym wyborem dla szerokiego grona klientów. Odpowiadają na oczekiwania związane ze stosowaniem przez nich produktów przyjaznych dla ich skóry, które mają silne powiązanie z przyrodą. Świat botaniczny dostarcza wielu inspiracji do formuł, a etykiety z hasłem „99% składników pochodzenia naturalnego” można coraz częściej zobaczyć w drogeriach. To również odpowiedź segmentu beauty na takie nurty jak less waste, zero waste czy waterless - promujące działania służące ochronie i odpowiedzialnemu wykorzystaniu zasobów przyrody. Z tego również wynika popularność trendu clean beauty, czyli wyboru kosmetyków o „czystym” składzie - z optymalną liczbą składników, które są dobrane i połączone w taki sposób, aby przynosić jak najlepszy efekt pielęgnacji. Marki dostosowują swoje strategie tak, aby podkreślać zaangażowanie w te właśnie ruchy. A z tym wiąże się również coraz bardziej zrównoważone i świadome podejście do kwestii tworzenia opakowań. Marka Bielenda kładzie na to szczególny nacisk - wprowadzamy szereg rozwiązań, dzięki którym możemy nie tylko wpisywać się w ten trend, ale również wyznaczać nowe wzorce. W roli dobrych przykładów mogę wymienić np. to, że wybrane słoiczki kremów powstają w części ze stłuczki poprodukcyjnej, a w produkcji nakrętek wykorzystywane są wiórki drewniane. Etykiety drukujemy na biofolii, która jest biodegradowalna. W produkcji opakowań zastosowane zostały liczne technologie recyklingu: m.in. rPet (z przetworzonych butelek PET) czy PCR (z recyklingu odpadów pochodzących od konsumentów).\
Drugim wskazanym przeze mnie trendem jest popularność kosmetyków funkcjonalnych - czyli takich, które wpływają na kondycję skóry, rozumieją jej potrzeby fizjologiczne oraz podchodzą do pielęgnacji w sposób globalny. To m.in. preparaty, które chronią mikrobiom czy zawierają adaptogeny - substancje chroniące przed stresem oksydacyjnym i spowalniające procesy starzenia. Dbają o skórę funkcjonującą we współczesnym świecie - takim, w którym czynniki zewnętrzne, środowiskowe mogą przyczynić się do powstania wielu niedoskonałości i poważnych szkód w jej metabolizmie.
Na koniec warto wspomnieć o trendach społecznych, które determinują decyzje biznesowe firm. Okres pandemii jeszcze mocniej zamknął konsumentów w świecie online - to już nie tylko miejsce komunikacji, ale też, dla coraz większej części, także pracy, spędzania wolnego czasu i zakupów. Marki muszą nadążać za tymi zmianami - zgodnie z trendem #SocialMediaBrand. Rosnące znaczenie ma więc budowanie pozycji marketingowej w mediach społecznościowych - w miejscu, w którym czerpie się wiedzę, szuka się bezpośredniego kontaktu z marką, oczekuje się jej obecności oraz doświadczenia korzyści, które oferuje proponowany przez nią produkt. Jest to szczególnie ważne w komunikacji z pokoleniem Z - młodymi, nowoczesnymi kobietami i dziewczynami. Istotne są tutaj kreatywne, angażujące i oryginalne sposoby budowania relacji. Sukces w e-commerce osiąga się działaniami z zakresu marketingu internetowego przy wsparciu komunikacji w mediach społecznościowych - to tutaj zaczyna się dziś zainteresowanie konsumenta ciekawym designem produktu, jego jakością i korzyściami, które wynikają z jego zakupu.