Strategie w kryzysie. Clochee: fokus na pielęgnacji twarzy i działania marketingowe w eksporcie

Strategie w kryzysie. Clochee: fokus na pielęgnacji twarzy i działania marketingowe w eksporcie

Jaką obrać strategię w kryzysie niepewności, by zabezpieczać biznes? Jak wygląda planowanie nowych wdrożeń – czy będzie ich mniej niż w „normalnych” czasach? Które produkty mogą okazać się Waszym zdaniem interesujące dla konsumentów?

Marta Ryszewska, specjalista ds. PR Clochee Polska:

Nie ukrywajmy, że rok 2020 był dość trudny i zostało to wielokrotnie podkreślone. Mimo wszystko Clochee zrealizowało wszystkie założone plany, czym już mieliśmy okazję, na łamach Wirtualnych Kosmetyków, się pochwalić. Dlatego też, nie spoczywamy na laurach i cały czas bardzo prężnie działamy, aby wszystkie nasze zaplanowane nowości ujrzały światło dzienne, a fantastyczne produkty, ponownie zachwyciły cały świat! Natomiast biorąc pod uwagę zainteresowania kosmetyczne konsumentów, nadal top of the top jest skupienie na pielęgnacji twarzy. I mogłoby się wydawać, że więcej czasu spędzanego w domu zmieni to podejście, a jednak świadomość konsumentów jest naprawdę ogromna. Doskonale wiedzą, że systematyczność to klucz do sukcesu, dlatego nie folgują sobie w tym temacie, co nas jako producenta bardzo cieszy. W tym roku wstępnie planujemy 17 nowych wdrożeń, mogę nawet zdradzić, że pierwsza premiera zaplanowana na 2021 rok zbliża się wielkimi krokami. Czy wszystkie uda się nam przeprowadzić zależy od wielu czynników jak np. przerwy produkcyjne z uwagi np. na kwarantannę u naszych partnerów.

Czy zamierzacie mocniej inwestować w eksport? Jeśli tak, to które rynki będą w tym roku szczególnie istotne?

Z pewnością zależy nam na wzmocnieniu działań marketingowych. Przy ich planowaniu będziemy na pewno uwzględniać w pierwszej kolejności naszych najbardziej proaktywnych partnerów i wspólnie dążyć do budowania wizerunku marki na ich rodzimych rynkach. Połączenie doświadczeń płynących z funkcjonowania w branży kosmetycznej w danym kraju i znajomość specyfiki danego rynku z naszym know-how na pewno przyniesie pożądane efekty. Nieustannie poszukujemy także odpowiednich partnerów na całym świecie, a w tegorocznych planach bierzemy pod lupę m.in rynek azjatycki.

Handel – jak odnaleźć się sprzedażowo między wyzwaniami handlu stacjonarnego i e-commerce?

Z uwagi na obecną sytuację i ograniczoną przewidywalność decyzji rządowych pozostajemy czujni i bacznie obserwujemy rynek. W zależności od wydarzeń, przykładamy inną wagę do poszczególnych kanałów sprzedaży i reagujemy na bieżąco. Staramy się także wprowadzać odpowiednie działania marketingowo-promocyjne prowadzone wspólnie z naszymi partnerami biznesowymi. W swoim kanale e-commerce aktywizujemy sprzedaż poprzez różnorodne akcje, a także dążymy do oferowania wartości dodanej naszym klientom.

# Wywiady i opinie
 reklama